söndag 8 juni 2014

Älska eBay!

Mitt liv har definitivt förändrats sedan jag började handla på eBay. Jag köper allt möjligt där, från cykellampor till skönhetsprodukter till smågrejor till barnen såsom fodral till deras spel etc. Sambon har också upptäckt denna guldgruva och numera får jag titta noga på paketen så att jag inte av misstag öppnar hans paket, haha! Han köper lite grejor till sin styrketräning, mobiltillbehör, verktyg och även läderarmband.

Jag tänkte visa er mina senaste småfynd och även berätta om mina favoritsäljare på eBay. 
Jag vill testa olika manikyrer, men eftersom det är så bökigt att ta bort nagellack hela tiden så köpte jag ett gäng sånna här nagelhjul. Ska experimentera på dem innan jag kladdar ner mina egna naglar och även använda dem för swatch av nya lack. För tio hjul betalade jag 21 kronor och 26 öre och frakten var gratis. Säljaren heter rabbitshcf och de har allt mellan himmel och jord, det är även där jag tidigare köpt silikonlampor till min cykel för nån tia/st, betydligt billigare än att byta batteri och så kan man ha dessa i handväskan så att de inte blir stulna.  Ett av hjulen kom fram lite trasigt, några naglar hade ramlat av, men det är sånt man får räkna med när bräckliga grejor fraktas över halva jorden så jag är nöjd ändå.
När jag var i NY och gjorde manikyr så använde nageltjejen en sån här tång att knipsa bort småflikar på nagelbanden med. Jag har tidigare använt en vanlig nagelknipsare till det, men denna tar tätare mot huden när det är pyttesmå flikar. Om jag inte knipsar bort flikarna så är jag där och river och det orsakar sår så jag är mycket glad över mitt köp. Gissa vad jag fick ge för denna? Jo, 6 kronor och 62 öre och frakten var gratis. Säljaren i detta fallet finner ni här.

Om jag tänkt köpa flera saker från samma säljare så brukar jag först kontakta denne, berätta vad jag tänkt köpa och fråga vad frakten blir (såklart med undantag av de shoppar som har gratis frakt). Oftast blir frakten billigare per produkt på det sättet. Man lägger sedan produkterna i korgen, men väntar med att betala, kontaktar köparen igen och ber dem maila en faktura på det överenskomna beloppet, då får man en paypal-länk man går in i för betalningen. Kan även tänka mig att man kan pruta lite på varornas pris den vägen, dvs om man köper mycket. Men det har jag inte provat. Har ni?

Här kommer lite länkar till andra säljare som jag handlat ifrån och som jag gillar. Shopparna har lite olika namn och samma shop kan ibland heta något annat, vet inte riktigt varför.

Koreanska skönhetsprodukter 
Jämför gärna priserna på de produkter ni är intresserade av för servicen är lika bra hos alla tycker jag. Om jag är sugen på en viss produkt fr t ex Etude House så söker jag på den och väljer sen den säljaren som har bäst pris. De flesta koreanska shoppar har gratis frakt, men kolla för säkerhets skull innan ni handlar.



Amerikanska shoppar: 
Här kan man hitta bra drugstoreprodukter såsom Sally Hansen och Maybelline mfl, dock får man kolla upp fraktkostnaden noga för den kan variera kraftigt. Mascaror finns i massor till bra priser!

  • Helvic55 , perfekt för flerpack av Sally Hansens nageletiketter
  • Shanewilso, här har jag också handlat Sally Hansen-etiketter och det funkade superbra, de säljer även massa andra drugstore-skönhetsprodukter.
  • Dressagelover1, vill ni köpa ett helt gäng lack från t ex Sally Hansen (en hel kollektion) så är detta rätt ställe, superbilligt! 
  • Beautyzone2007, har tusentals nagelprodukter från t ex OPI, China Glaze, Essie och även lösfransar i parti och minut och annat smått o gott. 


Sen finns det shoppar jag inte handlat ifrån som jag är sugen på att testa, ni får gärna berätta om ni t ex testat Suesmakeupworld, där finns nämligen märket Avon som jag inte testat på många år. Är även nyfiken på Beautyjoint som har t ex Milani, NYX och Lime Crime m fl till bra priser.

Har ni några favoritshoppar som jag borde upptäcka? Vad brukar ni handla på eBay? Eller vågar ni inte prova? Jag fegade rätt länge innan jag vågade testa, men eftersom man handlar allt genom Paypal så känns det tryggt. Någon enstaka gång har jag varit med om att saker inte kommit fram och då har jag fått pengarna tillbaka från säljaren fort, det har jag även fått när något varit trasigt. Säljarna är livrädda för negativa recensioner så de är rädda om sina kunder. Det kan ta rätt lång tid innan saker kommer fram dock, så räkna med minst en månad, speciellt om ni handlar från asien. USA brukar ta drygt två veckor.







8 kommentarer:

Unknown sa...

Älskar när du tipsar om internet-shopping!! Jag har inte riktigt lärt mig hitta på eBay så tips är super!! Tack!!

Ninni sa...

Vad roligt att du gillade, kommentera gärna vilka shoppar du gillar sen. : )

Minerva sa...

Brukar också göra så att jag skriver in produktnamnet och söker och väljer det billigaste, alla som jag har handlat hos är jag helnöjd med! Det går rätt mycket snabbare från Sydkorea än Kina (Hongkong inräknat i Kina)men helt okej därifrån också. Kan verkligen rekommendera eBay, framförallt är ju koreanska skönhetsgrejer så otroligt prisvärda!

Kerstin sa...

Spännande! Jag har inte riktigt vågat mig ut på ebay än, är ju rädd att bli helt beroende ;)

Lackert sa...

Man kan hitta så himla mycket roligt på ebay. Väntar ett gäng med swatchstickor, hoppas att dom ska komma i veckan

Ninni sa...

Ja, beroende är ordet, måste alltid kolla varje dag om mina favoritsäljare fått in något nytt.

Lotta L sa...

Tack för alla tips! Får se när jag vågar kolla, och kanske handla. Jag är ju också rädd att bli beroende!
Förresten, tänkte på ditt parfym inlägg. Vet inte hur intresserad du är av Clean doften, men jag har googlat runt eftersom jag relativt snart vill köpa en större storlek av Shower Fresh. Det billigaste jag hittat är på parfym.se, 30 ml för 199:-. Plus frakt klart.(tror inte den var så dyr) Men jag vet ju inte om dom finns billigare nån annanstans. Tänkte bara tala om medan jag kommer ihåg det!

Ninni sa...

Just den vet jag inte om jag vill ha fler av, men jag är ruskigt nyfiken på de andra från samma märke så jättebra tips, vad gullig du är!