söndag 15 juni 2014

Clinique-sminkning o lite till

Jag var ju såklart tvungen att genast testa de nya Chubby Sticksen som kom i posten häromdagen. Nyfikenheten tar överhanden. På bilden har jag Chubby Sticks för ögonen i nyansen Two ton teal och på läpparna har jag Chubby Sticks för läpparna i nyansen Jumbo Jasmine. Jag gillar bättre dessa vanliga Chubby Sticks än Intense-varianten som är lite för pigmenterade för min smak. Eftersom jag nu ändå provade två nya produkter från Clinique så tyckte jag det var lika bra att inviga mitt nya fina blomrouge från samma märke, det heter Ginger Pop. Det gjorde nästan ont att sätta borsten i det för det är så fint.
Two ton teal är skir, jag lade först på direkt från pennan, men det syntes knappt så jag tog en skumgummidutt och drog den över stiftet för att sedan måla ögonlocken. Jag älskar nyansen, men jag hade faktiskt önskat mer tryck i pigmenteringen och så tycker jag att pennan är lite för klumpig, hade önskat att den var lite smalare för mer precision. Den beiga skuggan som jag målade innerdelen av ögonlocken med är en krämskugga från Deliplus, mer om den längre ned.
 Suddade ihop de två skuggorna lite och tonade uppåt. En ganska diskret sminkning för vardagsbruk.
 Jamen kolla här! Är inte Jumbo Jasmine helt ljuvligt fin? Ser ni nyansen? Ser ni glansen?
 Den är till och med fin när man gör grimaser - faktiskt! :-)
Här ser ni de två Chubby Sticksen och även mitt underbara rouge. Det var inga problem att tona ut rouget, det är inte jättepigmenterat, vilket jag tycker bara är bra. Om ett rouge är för pigmenterat så är det ofta svårt att få jämnt så jag lägger hellre på lite mer faktiskt.

Jo, jag tänkte passa på att presentera krämskuggan i tub också. Jag har faktiskt glömt det och jag har haft den ända sedan förra sommaren så det är verkligen dags!
Deliplus är den spanska matvarukedjan Mercadonas eget märke. De har massor av fina grejor faktiskt och de är inte dyra.  Visst blir det lite roligare att handla mat när butiken har en fin sminkdisk?
Nyansen heter 03 och jag älskar skimret. Blir verkligen metalliskt i solsken och så är skuggan vattenfast. Jag använder fingrarna till sånna här skuggor och ibland lägger jag lite på handryggen och applicerar med en pensel eller en skumgummidutt. Skumgummiduttar är faktiskt rätt underskattade, speciellt när det kommer till krämskuggor. Jag har dyra fina penslar men i vissa lägen är det faktiskt bättre med en dutt. Dessutom är de nästan gratis så man kan kasta dem när de inte går att få rena. Jag brukar dock löddra in mina ordentligt i diskmedel.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Ser ju himla fint ut, alltihop!

Minerva sa...

Skönt att höra att ögonpennan är lite svårjobbad, blev nämligen sugen på den fast jag har en som är väldigt lik den från Yves Rocher! Då slipper jag bli frestad, dessutom är pennan från YR riktigt bra! Tycker förresten att skumgummi"penslar" är riktigt användbara, det är ju att svära i kyrkan men det är väl olika tycke o. smak!

Ninni sa...

Jag använder allt från Mac och Sigmapenslar till skumgummiduttar och fingrar. Man får prova sig fram för olika produkter kräver olika verktyg.

Lotta L sa...

Jättefint! Och cremeögonskuggan är superfin!
Jag använder också skumgummiduttar, ibland funkar det bäst med dom!

Ninni sa...

Skönt att höra att jag inte är ensam, men att använda dem till allt funkar inte...