torsdag 12 juni 2014

Superrea hos Fleur de Santé

I början och mitten av 80-talet var Fleur de Santé minst lika stora som Yves Rocher vad gäller postorder för skönhetsprodukter. Märkets skapare hette Knut Wulf och han startade även Pierre Robert som hade massa skönhetsprodukter på 80-talet, bl a de populära Jane Helen-produkterna vars schampoo och balsam fortfarande finns på Rusta, vet inte om det är ett annat märke som tillverkar dem numera. Numera säljer Pierre Robert underkläder i mataffärer, märkligt nog.

Jag älskade FdS-produkterna och speciellt de mintgröna flaskorna med schampoo och balsam, tror de hette Active cream eller något sånt. Märket hade också en underbar bodymist som doftade kaprifol. Åh, ljuva 80-tal! Jag brukade handla ur deras postorderkatalog eller besöka butiken som låg i samma hus som Stockholms konserthus vid Hötorget. Ja, ni ser jag har varit med länge!

De senaste åren har Fleur de Santé börjat göra en liten comeback, jag tror att de ägs av Ellos numera och de har en svensk hemsida. Just nu har de rea och nästan allt är nedsatt med 70%. Rean varar till lördag men jag antar att saker lätt kan sälja slut så passa på att kolla nu! Nästan så jag blir sugen på att lägga en order, men jag har ju förråden mer än välfyllda just nu...

4 kommentarer:

Lotta L sa...

Åh jag måste in på sidan och kolla! Handlade mycket därifrån med! Dom hade en butik inte så långt ifrån där jag jobbade då, så där var jag rätt ofta. Kommer också ihåg schampot och balsamet! Det var jättebra!
Fast nu tänkte jag lägga en order på Yves Rocher, fast det inte var länge sen jag gjorde det, dom har nämligen det här; "Första produkten i varukorgen gratis!".
Behöver i alla fall ny rengöringsgel, så får vi se sen vad det blir!
Men tack för tipset och påminnelsen om Fleur de Sante!

Ninni sa...

Haha, ja jag såg YR-erbjudandet, men lyckades motstå för vi får snart inte plats härhemma, fniss.

Anonym sa...

Bra tips! Älskade också Active Cream. Var det de som hade Magnolia-edt också?/Carin

Ninni sa...

Ja, känns bekant.... Hm.