måndag 30 juni 2014

Emma S - Rue de Varenne

Daisy Beauty är ju Sveriges enda renodlade skönhetstidning. Jag älskar den och jag är hemskt glad att vi svenskar fått ett alternativ till amerikanska Allure (som jag förvisso också gillar). Daisy Beauty har ett korsord i varje nummer och jag löste det, mailade in svaret och blev mäkta förvånad när det visade sig att jag vunnit en doft från Emma S. 
Jag gillar doften skarpt, men jag kände igen den. Sen kom jag på det. Den här parfymen är ju tamigtusan en dupe på en doft jag gillade som tonåring - Giorgio Beverly Hills. Minns när jag skulle ut och festa i sena tonåren, min pappa gillade inte den här doften så jag fick spraya på mig utanför huset innan jag skulle springa till bussen. Jag googlade lite på doftnoterna och visst stämmer de rätt väl överens! Jämför själva så får ni se.

3 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag har bara luktat lite på flaskan, men jag tyckte den luktade jättegott. Emmas alltså, den andra avskyr jag! Kommer mycket väl ihåg den och förstår din far till fullo. Så märkligt att det är samma doftnoter? Kanske luktar den samma när man sprayar den på sig, för jag fick inte den parfymen i tankarna när jag luktade på den. Men det är ett tag sedan. Måste sniffa igen bara för att kolla!

Evelinas blogg sa...

Åh, älskar denna! :)

Ninni sa...

Ni måste bara jämföra de två dofterna, jag lovar det är exakt samma!