onsdag 18 juni 2014

GHD - vill ha!

Jag är inte särskilt duktig på det där med hår. Jag jobbar på det och hoppas det blir bättre. Läser mycket om hår just nu och om jag förstått det hela rätt så är GHDs värmeverktyg bland de bästa som finns på marknaden. Det skapar såklart habegär hos mig. Fick ett pressmeddelande häromdagen med presentation av GHDs nya hårfön. 
Fönen heter Aura och den ska vara något helt speciellt tydligen. Den är utvecklad av en forskargrupp på Cambridge och ska ge en fantastisk glans och volym. Mitt hår blir alltid så frissigt när jag fönar att jag måste ha i en massa håroljor och grejor om jag inte plattar det. GHD kallar tekniken Laminair och den ska ge en luftström på mer än 65% koncentrerad luft i jämförelse med andra fönar och innebära att man kan jobba mer fokuserat med en sektion av håret samtidigt som resten av håret inte berörs, detta för bättre kontroll. Håret ska även bli 38% mer glansigt (hur sjutton kan man mäta det?). Munstycket ska inte bli så varmt så att man kommer tätare inpå hårbotten och därmed ska man kunna lyfta hårrötterna bättre för volym. Tyst ska den vara också - det gillar jag.

En sån här fön går loss på 1699:- och den finns snart att köpa på hårsalonger och andra ställen som säljer GHD. Såklart vill jag ha en! Min gamla fön funkar visserligen och blåser på rätt bra, men den har säkert tio år på nacken så jag blir ju nyfiken på om denna verkligen är så mycket bättre, tekniken går ju framåt. Kan man gå till en butik med vått hår och få prova?

Inte nog med det, jag vill ju såklart även ha en ny styler. Jag har en från Ga:Ma, och den är jättebra att platta håret med om man jämför med min gamla kassa Babyliss. Men Ga:Ma-tången är värdelös när  man ska göra lockar. Jag tittade på massa Youtube-videos för att lära mig hur man skulle göra, men det blev aldrig bra, håret blev bara rakt och inte lockigt hur jag än vred. Fick sen veta av en tjej som utbildar sig till frisör att jag helt enkelt har fel tång och den går inte att göra bra lockar med. Så därför vill jag ha en ny snart, gärna en från GHD och ni får gärna köpa en sån här till mig:
Tången på bilden heter GHD V Lagoon Professional styler och kostar 1899:-. GHD har massa olika stylers och egentligen skulle jag vilja veta vilken som verkligen är bäst, dvs som plattar snabbast och som är bäst att locka med.

Har ni bra stylingverktyg för håret? Vad använder ni?



2 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag använder faktiskt ingenting! Låter det självtorka, är för lat för att göra så mycket med håret. Jag har en fön från Biltema, ifall att. Dottern har fått locktång och nu senast plattång, mest för att locka håret med. Fast hon gör helst ingenting med håret och har klippt av mer än hälften nu.
Men nu har jag iof klippt lugg igen, så jag får nog börja dona lite mer med det. En skumgummipapiljott i större delen av luggen och föna det nedersta rakt. Om jag nu gör något. Jag har en jobbig virvel mitt fram som kan ställa till det. Ofta kammar jag det åt sidan, fäster med kam eller klämmor tills det torkat. Och det kan ta sin lilla tid, flera timmar. Därför har jag börjat fundera på en trattfön. Att använda nån gång iallafall.
Detta blev ett långt inlägg, om ingenting egentligen.

Ninni sa...

Jag fixar inte heller hela tiden, men får ryck ibland och det blir mycket finare om jag lägger ned lite kärlek på håret...