lördag 14 juni 2014

Clinique - Lash Power Feathering Mascara

I pressutskicket med Cliniques nya Chubby Sticks som jag visade er igår så kom även deras nya mascara. Den heter Lash Power Feathering Mascara.
Borsten är rätt kort med rätt så långa strån som ska ge fjäderliknande långa och fylliga fransar utan klumpar. Formulan ska vara lite honungsliknande och är från början utvecklad för asiatiska fuktiga varma klimat, vilket ju även borde passa oss i Sverige nu under sommaren (hoppas ju på värme). Jag vet inte riktigt om detta är en så kallad tub-mascara, men den ska gå lätt att ta bort med ljummet vatten (39 grader).
Jag brukar gilla Cliniques mascaror och deras två olika High Impact mascaror, både den vanliga och extreme-varianten tillhör mina favoriter. Så jag hoppas och tror att denna nyhet är bra och jag lovar återkomma i ämnet.

Clinique Lash Power Feathering mascara finns redan i svenska butiker och den kostar enligt pressutskicket 225:-, men jag ser att Kicks tar 230:- så ni får väl kanske jämföra lite om ni vill spara en femma.

Inga kommentarer: