tisdag 24 juni 2014

Waterclouds Fixing Hairspray och Volume Ocean Mist

Minns ni att jag fick hem stylingprodukter från Waterclouds för ett tag sedan? Presentationsinlägget finner ni här.  Nu har jag hunnit testa två av produkterna ordentligt. Jag har inte testat moussen då den hade läckt ut i paketet, turligt nog den produkt som intresserade mig minst av de tre.
Jag börjar med Ocean  Mist som, vad jag förstår, är en saltvattenspray. Den ska ge håret den där "beach-fräscha" känslan. Jag är jättenöjd med den här produkten, jag sprayar den i fuktigt hår och låter sedan håret självtorka, snacka om snabbstyling! Mina lockar blir definierade och jag tycker att håret blir mindre frissigt. Precis som jag vill ha det. Doften är nästan obefintlig. Jag ska testa den här sprayen på min mamma också för jag är lite nyfiken på vad den kan göra med hennes hår som börjat bli lite tunt och flygigt, tror den kan passa henne också jättebra.
Sen har vi Fixing Hairspray som jag tycker är mer som en traditionell hårspray. Den här använde jag bl a på midsommarafton. Då lockade jag nämligen håret med min Babyliss Curl Secret. Sen sprayade jag lite på varje lock. När vi kom hem den kvällen så såg mitt hår nästan helt nyfixat ut! Det tycker jag tyder på att detta är en bra spray och jag kommer att använda denna varje gång jag lägger ned lite extra krut på stylingen. Denna spray doftar äpple, fast inte så starkt. Jag upplevde att moussen doftade starkare, fast det var kanske för att den hade läckt så mycket i paketet.

Samlat intryck: Detta är jättebra grejor till vettiga priser så finns de hos din frisör tycker jag du ska prova. Jag gillar verkligen Waterclouds schampoo och balsam också, se recension här.

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag gillar verkligen dessa två jag med :) Så kul med bra produkter :)

Ninni sa...

Ja, dessutom har de ju fina förpackningar som pryder badrummet!