onsdag 25 juni 2014

Clinique: Custom-repair serum

Kolla här! Clinique kommer med ett nytt serum nu i slutet av juni. Jag gillar ju Repairwear laser focus-serumet jättemycket och detta nya serum ska ha ännu fler fördelar. 
Clinique kallar sin nya produkt Custom-repair serum. Custom betyder ju anpassad, och det betyder i sin tur att detta serum ska anpassa sig till alla hudtyper och alla åldrar. Det ska:

  • Upprätthålla fuktbalansen med hjälp av bl a hyaluronsyra.
  • Återuppbygga strukturen och elasticiteten med hjälp av bl a vassleprotein.
  • Reparera uv-skador med hjälp av bl a inkapslade enzymer. 
  • Släta ut huden med bl a kollagen.
  • Underlätta cellförnyelsen med bl a salicylsyra (brukar användas i akne-bekämpande produkter)
  • Motverka uppkomsten av pigmentsfläckar med bl a C-vitamin (som också brukar användas i produkter som ska få huden att se piggare och mindre glåmig ut).
  • Lugna hudirritationer med hjälp av lakritsextrakt och koffein.
  • Innehåller även röda alger från Israel. 
Ja, ni ser, det finns något godis för alla hudtyper i detta serum och då har jag inte ens nämnt alla ingredienser. Jag är verkligen störtnyfiken, speciellt undrar jag om serumet kan få bort pigmentsfläckarna som jag fått i pannan efter alla somrar i den spanska solen. Jag skyddar mig såklart med solskyddsfaktor, men eftersom jag brukar svettas en del i juli-värmen. Det är ju varmt därnere vid Medelhavet så har ju solskyddet ibland försvunnit lite väl snabbt från min panna. Gillar inte alls fläckarna som uppstått.
Detta serum är, i vanlig Clinique-stil, allergitestat och 100% parfymfritt. Varje produkt som de allergitestar provas på 600 personer 12 gånger. Om någon av testpersonerna uppvisar allergi så börjar Clinique om igen och omformulerar produkten.

Clinique Custom-repair serum kommer att kosta 615:- för 30 ml och 875:- för 50 ml. Produkten kommer i en smart och snygg pumpflaska som känns slimmad.

Inga kommentarer: