lördag 28 juni 2014

Tio tomma

Här kommer det andra tio tomma-inlägget på rad! 

  • Fruity licious duschkräm, köpte denna i Kiel och jösses vad den doftade gott! Som godis, har som tur är en till i samma serie kvar. Gillade!
  • Bioderma Sensibio ögonsminkremover, bästa jag testat! Köp säger jag bara. Är ni snabba så hinner ni haffa ett exemplar nu när Escentual har rea på franska apoteksprodukter, rean gäller juni ut. 
  • Clinique Almost Powder, gillade denna foundation skarpt. Mycket praktiskt att den kommer i fast form. men nu är det så lite kvar att man inte får upp något på borsten och den börjar bli gammal. Jag har massa andra liknande så jag kastar den. Min nyans var 03 light.
  • It´s Skin Prestige, ansiktskräm som jag gillade skarpt! Har gillat allt som jag testat från detta koreanska märke. Produkterna doftar gott och känns jättesköna på huden. 
  • Nagellacksremover som jag köpt i Tyskland. Egentligen är det en sån där vanlig Cien-remover som tagit slut, ni vet den från Lidl. Men eftersom Cien-removern har en pumpförpackning som jag gillar bättre så hällde jag över denna tyska remover i den flaskan. Den här removern är lika bra och även denna är billig. Vet inte om jag tycker den doftar skogsbär dock som det står på flaskan... den doftar precis som vanliga removers. 



  • Även på denna bild kom två It's Skin-produkter med. Bra grejor! Den vänsta tuben var verkligen en underbar ansiktstvätt, sådär moussig och härlig och doftade jättegott. 
  • Svart gel-eyeliner från något okänt märke. Testade den en gång och fick kladd upp till ögonbrynen, rena skiten! Nä tacka vet jag Bobbi Browns variant, den är dyrare men så himla mycket bättre!
  • Mette Picaut Hydrating water, helt ok ansiktsvatten som inte lämnade något större intryck dock. 
  • Etude House Facail freshner, precis som It's skin-produkterna så är detta bra grejor till bra pris. Hejja koreanska märken! Vill bara testa mer och mer från dem. 
Bara för det så får ni ett litet bonustips på en koreansk produkt nu i soltider. Här ser ni ett prov på Bentons Aloe vera-gel. Jag hade nämligen bränt mig lite i pannan när vi var ute och paddlade kanot. Detta trots att jag smort mig, kanske svettades jag bort solkrämen. Smorde mig med denna och den är absolut underbaroch lindrade så skönt. Det som är bra med koreanska produkter är inte bara innehållet utan även att man kan klicka hem prover på eBay så man slipper köpa fullstorlek om man bara vill testa.

4 kommentarer:

Lotta L sa...

Blir mer och mer sugen på Almost Powder!

Ninni sa...

Det är en bra produkt, men sedan den lanserades så har många likvärdiga produkter kommit som är lika bra.

Minerva sa...

Bra tips!

Kerstin sa...

Almost Powder är vrkligen kanon! Jag har precis plockat fram min dosa med sommarnyans :)