tisdag 12 juli 2011

Figs & Rouge

Den här söta lilla burken (8 ml) med läppbalsam köpte jag när Lookfantastic hade rea häromsistens. Innehållet kan även användas på andra delar av kroppen förutom läpparna. Jag brukar normalt gilla rosdoft, det är inte min absoluta favorit, men helt ok i lagom dos. Men detta är INTE lagom dos. Det fullkomligt stinker ros och jag mår illa bara jag öppnar locket! Näe, denna kan jag bara inte använda. Varför överdoserar man doften i en produkt som är avsedd för bl a läpparna? Synd, för burken är söt och innehållet känns annars behagligt på läpparna förutom illamåendet jag drabbas av. Tur jag inte betalade fullt pris för den iallafall, de finns på Kicks för 65:-.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Så synd på en så fin burk :( Du kanske kan gröpa ur innehållet och ha ngt annat i?

Anonym sa...

å vilken söt burk!

Ninni sa...

Ja, burken är ju jättesöt...

Carina (TotalBeauty) sa...

Vilken söt burk. Den skulle jag spara och ha små knappar i :)

Synd bara att innehållet doftade för starkt.