tisdag 5 juli 2011

Oliva by CCS - recensioner

Minns ni att jag fick lite prylar från Oliva by CCS för en tid sedan? Nu har jag testat dem ordentligt både på mig själv och på familjen. Ljuset spar jag lite till höstmörkret, men resten har jag provat. Hade tänkt ta lite nya bilder, men sambon råkade slänga duschkrämstuben innan jag hann hindra honom så jag tänkte att jag kör samma bild igen. Produkterna är Eco-certifierade och innehåller inga parabener eller mineraloljor. Dessa produkter finner ni på apoteken lite varstans.

Schampoo Repair, den här produkten har min sambo testat. Jag vill helst använda produkter avsedda för färgat hår eftersom jag vill bevara den färg jag slingar mitt hår i. Sambon tyckte att detta schampoo gjorde håret rätt så strävt men att det doftar gott. Det får bli en tvåa i betyg.

Schampoo Colour, jag har använt detta schampoo en tid nu och jag tycker om det. Möjligen kan jag tycka att det är lite trist att alla produkter i serien doftar likadant, men det är en rätt god doft. Jag kan inte märka att färgen på håret mattats av mer än med andra färgbevarande schampoon och priset är bra, båda schampoona kostar ca 50:-/st för en flaska om 250 ml. Jag ger betyget fyra.

Hair conditioner, helt ok balsam som reder ut mitt långa tjocka hår på ett bra sätt. Ganska fyllig konsistens. Kanske inte världsklass, men jag tycker det är ett helt ok balsam och priset på 50:- för en tub på 150 ml gör att jag ger även denna en fyra i betyg för man får inte så mycket för en femtiolapp i dessa tider.

Shower gel, genomskinlig lagom tjock duschkräm som löddrar bra och jag känner mig rätt så återfuktad i huden efter en dusch. Tuben är lika stor som balsamtuben, dvs 150 ml och den kostar ca 45:-. Äh, jag gillar den här och det gjorde barnen också. Tuben är lätt för dem att hantera i duschen då den inte är för stor och så räcker den inte så länge att man hinner tröttna. Den får en fyra betyg.

Ja, jag är positivt överraskad av de här produkterna (förutom möjligen att sambon inte gillade sitt schampoo), de känns prisvärda och pålitliga om än lite förutsägbara. Tipset till Oliva är att variera dofterna lite, kanske ha några olika dofter på duschkräm t ex.

3 kommentarer:

Shamrock sa...

Värt att prova med andra ord

Kerstin sa...

Kul att vi tyckte så lika om produkterna :)

Ninni sa...

Shamrock; Japp, värt att prova!
Kerstin; Jamen då kan man ju lita på att vi tycker rätt här, hihi.