lördag 30 juli 2011

Recension - Sebastian Potion 9

Jag använder inte så mycket stylingprodukter till mitt hår. Schampoo, balsam och hårinpackning är det jag mest brukar använda. Den här produkten var jag dock lite nyfiken på och jag slängde ner den i varukorgen när jag ändå handlade lite andra grejor hos Feelunique för en tid sen. Jag gillar att det bara är en liten flaska för då kan man ju prova innan man köper fullstorlek. Produkten är till för att göra håret mer följsamt och definiera lockar om jag förstått det hela rätt.

Jag brukar pumpa ett tryck i handen och krama in i handdukstorrt hår. Man kan sen välja om man vill föna eller inte. Jag brukar oftast strunta i att föna och låta håret självtorka. Mitt hår har rätt så mycket självfall och jag tycker att lockarna blir ganska så fina, jag upplever att frisset minskar en smula. Doften är väldigt svag och jag gillar den, oklart vad den doftar men kanske lite åt det kokosaktiga hållet men ändå inte. Jag kan inte säga att Potion 9 gör underverk för håret, men jag gillar känslan så jag ger den här produkten en fyra i  betyg. Flaskan på 50 ml kostar £9,80 hos Feelunique, dvs drygt en hundralapp.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Låter inte dumt alls! Perfekt att man kan prova en liten!

Josephine sa...

Är jättesugen på att testa Potion 9 :)

sublimt sa...

Jag älskar Potion no 9! Den har räddat mitt hår många gånger!:)