söndag 24 juli 2011

Håruppsättning

Jag är urkass på att sätta upp håret i fina frisyrer, det blir oftast utsläppt eller bara en tofs eller en fläta. Jag har rätt långt och tjockt hår som är ganska tungt så det vill lätt ramla ner. Den här dagen hade jag dock lite sådär lagom otvättat hår (nytvättat går inte att sätta upp alls förutom med snoddar) så jag tänkte att jag skulle testa en frisyr som jag sett både Linda Hallberg och Hiilen göra. De två tjejerna är bland de duktigaste tjejerna jag sett på att sminka, kolla in deras ögonmejker!
Men nu var det håret vi skulle prata om här. Jag ville ha uppsättningen sådär lite lagom slarvig. Jag tuperade längderna litegrann med fingrarna bara och rullade in håret. Klämde fast en herrans massa hårklämmor och sprayade ordentligt på det hela. Ja, ni kan ju bortse från den lilla sprätten där till vänster, hihi.
Det blev litegrann snett, men i övrigt är jag faktiskt ganska nöjd. Dessutom gillar jag verkligen min hårfärg just nu, det är gamla slingor som blivit lite blekta på sistone, sen har jag slängt i lite färg i hårbotten själv två gånger sen sist för att slippa den grå utväxten. Ingen idé att gå till frisören innan Spaniens sol fått göra sitt.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Fantastiskt fint! häsln impad sminkbloggare som mest kör hästsvans eller utsläppt :)

Ninni sa...

Äh, testa du med! Med lite övning går det. Jag ska skaffa en sån där spegel som man kan dra ut från väggen så man ser vad man gör bakom sig.

Tanci sa...

jättefint :)