fredag 8 juli 2011

Recension - Olay Daily 3-point treatment cream

Lika bra att jag erkänner direkt - jag föll som en fura i samma sekund jag öppnade locket på den här burken. Nu har jag använt den som både dag- och nattkräm ett bra tag och jag älskar den. Vi kan börja med doften som är lite åt äppelhållet, jättegod och inte påträngande utan sådär lagom svag. Konsistensen är fyllig, men krämen är inte jättefet utan bara skön på huden. Dock har jag nu övergått till att endast använda den som nattkräm då den är något för tung som dagkräm mitt i sommarvärmen när jag helst bara vill ha en lite mer lättflytande variant. Tror priset på denna ligger någonstans strax under 300:- och det är den verkligen värd. Jag hade turen att hitta mitt exemplar på rea, men jag hade nog förr eller senare köpt denna ändå eftersom jag läst i diverse tidningar att den skulle vara bra. Jag ger krämen en klockren femma i betyg!  

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jag har varit väldigt nyfiken på denna rätt länge, vill gärna prova den. Men många av Oil of Ulays crèmer luktar så vansinnigt mycket så jag kan inte använda dom. Det låter som om denna inte tillhör dom.
Får se när det blir extrapris kanske jag testar!

Ninni sa...

Testa lite i butik först så vet du hur den doftar, den är ju inte parfymfri så det är nog bäst.