fredag 29 juli 2011

Recension - Burt's Bees Radiance Day Creme

Jag köpte ett kit med lite smågrejor från Burt's Bees när jag var i New York förra året. I kitet ingick denna dagkräm som jag nu provat ett tag. Krämen innehåller bidrottninggelé och bi-pollen vad sjutton nu det senare är. Jag trodde pollen kom från blommor och inte från djurvärlden...  vill ni veta mer om innehållet så kan ni läsa om det här.

Krämen är medelfet och känns ok på huden. Den är oparfymerad och doftar rätt trist. Det är ingalunda en dålig kräm, men den känns inte så intressant på något vis och gör varken till eller från på min hud Den känns olyxig, lite som apotekets krämer gjorde för 15 år sen. Jag saknar dessutom solskydd. Den får en slätstruken trea i betyg av mig. Vill ni köpa den så finns den hos Feelunique för £17 eller hos Burts Bees svenska hemsida för 239:-.

Inga kommentarer: