onsdag 20 juli 2011

La Roche-Posay Deodorant Physiologique 24H

La Roche-Posay är ett apoteksmärke som intresserar mig. Det känns lite sådär fräscht, ungefär som Vichy och Avéne. Jag har en solkräm från märket som är alldeles utmärkt, ska visa den snart. Den här deon köpte jag på Münchens flygplats i vintras. Jag stod och valde mellan lite olika märken på det trevliga flygplatsapoteket. Jag hade förhoppningen om att den skulle vara ungefär såsom Vichys alldeles förträffliga deo.

Jag valde mellan denna, Vichy's (som jag testat tidigare) och en deo från Nuxe. Jag skulle tagit någon av de andra. Den doftar fräscht i förpackningen och torkar bra. Men sen slutar det roliga. Efter bara några timmar luktar jag lite svett. Näe, en svag tvåa kan jag möjligen ge den för att den luktar gott i sig själv och har en bra förpackning. På vintern svettas man ju mindre och då kan den funka sisådär, men på sommaren räcker den inte till. Betyg 2 minus alltså. Priset då? Jag gav 8,90 euro för den och det var den defintivt inte värd. Vet inte vad den kostar på apoteken här i Sverige.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Vad trist att den inte höll måttet!

Ninni sa...

Nej, köp nån annan istället...