torsdag 21 juli 2011

Recension - Matis Réponse Vitalité Energising Scrub

Det här, mina vänner, är den mest underbara ansiktsskrubb jag någonsin testat. Jag är kär! För det första så doftar den ljuvligt - ja helt underbart, jag vill bara lukta på den hela tiden! Sen är den krämig, innehåller precis lagom många korn och så river kornen sådär precis lagom mycket. Jag har helt enkelt inte något att anmärka på förutom möjligen att de med känslig hud kanske inte tål att den är parfymerad. Köp den för sjutton! En solklar femma i betyg helt enkelt.

Jag gav £13:65 (ca 145:-) för min 50-ml-tub på Feelunique och just nu har de ett erbjudande där man dessutom får med två härliga bonusprodukter i form av en ansiktskräm (5ml) och en brun-utan-sol-gelé (20ml) för ansiktet på köpet. Frakten är gratis så vad sjutton väntar ni på? Hade det inte varit för att jag åker bort snart så hade jag beställt en backup-förpackning.

Den svenska webbutiken Hudoteket säljer denna för 350:- om ni hellre vill köpa den i en svensk butik. Men då får ni dessutom betala frakt och får inga bonusprodukter på köpet vad jag vet så det verkar väl dumt? Ännu ett exempel på sanslösa prisskillnader mellan svenska och utländska shoppar.
Efter skrubben så lägger jag den härliga fuktmasken Réponse Jeunesse från samma märke. Den är också helt underbar och huden blir babylen och återfuktad och doftar ljuvligt. Dessutom är den dryg. Jag har skrivit om fuktmasken här. Jag har ju fler produkter från Matis i mitt förråd och jag planerar att testa dem under hösten som kommer. Ska bara göra slut på lite annat först men jag kan knappt vänta...

2 kommentarer:

Sublim sa...

Oh, den verkar fantastisk!

Ninni sa...

Japp, kärlek på tub!