onsdag 13 juli 2011

Nytt från MAC

Som ni vet så är jag inte något större MAC-fan. Men det händer då och då att jag fastnar för något från märket och idag gjorde jag det.Strosade runt på stan och fick syn på MAC's nya kollektion Semi-precious som tydligen landade på Åhléns Citys här i Göteborg just idag.  Föll pladask för den här mineralize-skuggan som heter Clarity.
Den här är så himla svårbestämbar, vilken färg är den egentligen? Jag tänkte använda den de dagar jag inte vet vilken färg jag vill ha på ögonlocken helt enkelt.
Väl på huden är den lite åt det grå hållet, men den gnistrar i alla möjliga färger. Gnistret var svårt att få med på bild men syns litegrann. Jag tror att min hightechlighter från MUS är den bästa att ha som grund här, den ger en lite klibbig yta som jag tror är idealisk för att lägga Clarity utanpå. Kanske får ni se imorgon...?
Jag köpte även en pensel som tjejen bakom MAC-disken sa var bra till just sånna här skuggor. Det är min första fullstorleks-pensel från MAC och den har numret 239. Jag har ett kit med fem andra penslar från MAC som jag köpte häromåret och de har verkligen varit toppenbra allihop, jag använder flera av dem dagligen. Om man bara sköter penslarna rätt så håller de ju i många år så då blir det inte så dyrt i längden.

Jag gav 190:- för skuggan och 250:- för penseln. Och jag som inte skulle köpa något alls idag... whooops!

11 kommentarer:

Wysteriia sa...

hehe så kan det gå ;)

Lotta sa...

Den penseln är grymt bra! En stooor favorit som jag använder varje dag. Ett måste i sminkväskan helt klart.

Ninni sa...

Wysteria; Haha, ja!
Lotta; Det låter fint det! :-)

Shamrock sa...

Snygg färg på huden. I dosan ser den ut som "rester"

Sublim sa...

Oops! You did it again.;)

Fina saker dock.:)

Ninni sa...

Shamrock; jag tycker det ser ut som någon sorts berghäll ute i skärgården.
Sublim; yes I did! Haha!

Kerstin sa...

Härligt shoppat, den är väldigt vacker! Vi har ju ungefär samma relation till MAC, ibland smäller det till :)

Ninni sa...

Ja det stämmer precis! :-)

J. sa...

Jättehäftigt färg, den ögonskuggan måste jag nog försöka ta och skaffa också, tror jag!

Carina (TotalBeauty) sa...

Vilken läcker skugga. Synd bara att de är så dyra.

Ninni sa...

Ja, jag hade gärna köpt fler annars...