lördag 2 juli 2011

Varför jag började blogga

Flera av mina kära skönhets-blogg-kollegor har skrivit om varför de började blogga. Så jag tänkte att jag hänger på för er som orkar läsa.

Jag har alltid varit intresserad av skönhetsprodukter. Ja det började nog den dagen min morfar skulle vara barnvakt åt mig och en kompis. Tror vi var i fyraårsåldern. Solen sken ute den dagen och morfar satte sig i en solstol på uteplatsen i godan ro och lät mig och kompisen härja fritt. Vi hittade mammas läppstift och nagellack på toaletten och körde loss ordentligt därinne, tror vi sabbade både badrumsmattan och en hel del annat. Tror inte morfar fick sitta barnvakt mer...

Jag älskade även att få nya färpennor när jag var liten och såklart tog alltid den rosa färgen slut först. Jag började sminka mig till vardags i tolvårsåldern och nu är det ju nästan 30 år sen! I början var det ju mest mascara och kanske lite rouge.

Intresset för skönhetsprodukter har bara eskalerat med åren. När internet kom så öppnade sig en helt ny värld. När jag dessutom upptäckte Lipglossbitch blogg så var jag jätteglad. Tror precis hon hade startat sin blogg då och sen dess har den blivit jättestor och känd, inte konstigt för Helena är superduktig! Det kom fler och fler bloggar och så öppnade Lipglossbitch och Bjooti forumet Pret-ty där jag hängde massor. På Pret-ty kan man stöta och blöta produkter och dess funktion med andra skönhetsnördar - underbart! Lipglossbitch blogg följer jag alltid, Bjooti lade ner sin blogg för något år sedan, men verkar ha smygstartat lite igen och forumet hänger jag bara på ibland numera.

Jag funderade länge på att starta min egen blogg, men var lite rädd för olika saker. Dels är jag inte så bra på teknik. Dels var jag rädd att bli för uppbunden, vilket jag kanske känner mig ibland, men det är värt det. Dels var det kanske lite en rädsla för att outa mig, ja att våga visa mig offentligt. Sen var jag nog också rädd att få negativa kommentarer och sånt. Men så bestämde jag mig för att testa, jag kunde ju alltid lägga ner den om jag inte trivdes. Jag körde igång i februari 2010 och sen dess är jag fast! Älskar det! Har dessutom inte fått en enda elak kommentar, det kanske är ovanligt? I och för sig så är inte min blogg så stor, men ändå. Jag har inga planer på att sluta för detta är så himla kul! Men jag tar en paus ibland när inspirationen tryter, jag har för mycket annat att göra eller när jag åker på semester.

Jag är inte något proffs, har inte gått utbildning. Jag kan inte mycket om kemi. Men jag vet vad jag gillar och jag vill att ni som läser bloggen ska känna min passion och glädje för färg och doft för det är ju så kul med flaskor och burkar och dess innehåll och det finns inga måsten med smink, bara friheter!

5 kommentarer:

Honi sa...

Det är skönt att man inte behöver vara proffs för att kunna blogga om sitt stora intresse :) Du har ju så mycket kunskap ändå, utan en utbildning.

Kerstin sa...

Kul läsning! Jag ska också haka på i veckan :)

Ninni sa...

Tack Honi, det var gulligt skrivet!
Kerstin, jag lovar läsa med stort intresse!

Kajalpennan sa...

Jag tror att det är viktigt att man inte låter bloggen tynga en. Jag tycker att det är jätteroligt att blogga. Det är därför jag fortsätter

Ninni sa...

Precis, det är därför jag tar en liten paus ibland! För då är det så mycket roligare när jag sätter igång igen. :-)