lördag 9 mars 2013

2True - nr 53

Jag köpte några budgetlack från 2True på Superdrug i London. Man fick tre lack för fem pund. Jag är mycket nöjd med det här nästansvarta lacket som är extremt likt OPI's Midnight in Moscow. Faktum är att när jag jämför flaskorna så ser de i stort sett identiska ut dessa två lack. Oljat in naglarna efter lackningen, därav ser det lite kladdigt ut.
Mellanbred pensel som är lätt att måla med. Lacket är något tjock i konsistensen, men inte så det stör. Jag lade två lager och det behövs absolut inte ett tredje. Bra torktid med Trinds Quick dry överlack (mer om det se nedan).
 Flaskan är inte så snygg, men vad gör väl det när lacket är så bra, känns otroligt prisvärt.
Överlacket jag använder just nu är som sagt från Trind. Jag gillar det skarpt för det är tunnflytande och torkar fort och bra. Jag gillar inte överlack som är tjocka i konsistensen. Jag tror att märket bytt design på flaskorna nu dock. Jag köpt mitt lack för länge sedan på outleten Freeport i Kungsbacka.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Himla snyggt!

Ninni sa...

Ja, min färg helt enkelt... Hihi.

Lotta sa...

Så snyggt!

Ninni sa...

Visst är det!

Andréa sa...

Snyggt!