måndag 11 mars 2013

Recension - Clarins Instant definition Mascara

Det är hög tid för mig att recensera den här mascaran från Clarins nu. Jag har testat den i över en månad nu, alldeles för länge, och det här går bara inte! Jag hade verkligen velat älska den för hylsan är så fin och priset är rätt högt. Men den är tamigtusan helt omöjlig! För det första så går det inte att få ett bra resultat utan att smeta brevid fransarna. Konstigt eftersom den smalare tippen på borsten ska ge precision, men det blir liksom för mycket mascara på den hur man än gör. Om man först kletar av så får man istället bort för mycket, lagom finns inte att få och resultatet blir klumpigt. Det är bra tänkt, men funkar inte i praktiken. Det hade nog varit bättre med en dubbeländad mascara med en mindre och en större borste.

Jag har rätt så rinniga ögon, men de flesta vattenlösliga mascaror brukar ändå sitta hyfsat på mig. Denna mascaran kladdar av sig för minsta lilla tårdroppe. Jag cyklar till jobbet och när jag kommer fram på morgonen så får jag alltid kolla i spegeln för mascaran har nästan alltid kladdat. Jag vill inte se ut som en ledsen clown. Nej, Clarins, ni får inte godkänt på denna!

Ninni ger betyget: En svag 2:a av 5 möjliga, bara för att hylsan är fin samt att den har bra svärta och ger volym, det lutade egentligen åt en etta.