torsdag 21 mars 2013

Tio tomma - P50P etapp nr 2

Nu börjar det faktiskt bli lite småjobbigt att stå emot inköp, det går rätt så bra, men suget har uppstått ett par gånger. Speciellt när det dimper ned rabattcheckar i brevlådan och andra goa erbjudanden. Hittills har jag stått emot, jag har ju tillstånd att göra ett undantag, men jag vet ju att om jag gör det så har jag inget kvar! Men nu har jag iaf ytterligare tio tomma och är därmed uppe i totalt 20 av mina 50. Här kommer nummer 11-20:
11. Kiehl's Fig Leaf & Sage bodylotion, trevlig bodylotion som jag skrivit mer om här.

12. Yves Rocher Jardin du Mondes deo i doften Cotton flower, helt ok deo till väldigt bra pris.

13. Jergens Ultra Healing mosturizer, trevlig kräm med god doft som jag haft som handkräm. Får mig att bli sugen på att prova fler produkter från Jergens. Är det någon som vet om vi svenskar kan få tag i märket? Jag köpte min tub i LA.

14. LR Aloe Vera Soft Skin Cream, också en skön återfuktande kräm som jag haft som handkräm i handväskan. Doftar behagligt neutralt.
15. Kiehl's Ultra Facial Cream, oparfymerad lagomfet ansiktskräm som jag använt på natten. Recension här.

16. Clarins Eye contour Gel, en av mina favoritögonkrämer någonsin. Kommer säkert att köpa igen. Den svalkar och ger fukt utan att kladda. Tuben är på hela 20 ml (brukar vara 15 ml i ögonkrämstuber), vilket gör att den kanske räckte lite väl länge bara för att vara helt hygienisk. Jag har ändå klämt ur den ordentligt.

17. Clarins Instant definition mascara, stor besvikelse, kolla här.

18. Cococare Cocoa Butter lipbutter, mycket trevligt läppcerat för de allra torraste läpparna. Doften är inte min stora favorit, men jag älskar att det verkligen funkar så det blev en favorit under kalla vintern. Köpt hos iHerb och är nästan gratis! Älskar iHerb!

19. H&M läppglans i Soft Vanilla. Jag älskar H&M's läppglans sedan många år tillbaka för de är jättesköna på läpparna och kostar bara några tior. Dock sitter de inte så länge, men det gör inget. Den här tuben är försedd med en pensel, vilket gjorde att det kändes lite sunkigt nu så det får gå i soptunnan. Men det blir absolut fler av dessa.

20. CO Bigelow Mentha Supreme lipbalm. Älskade det här och har klämt ut varenda gnutta ur tuben, nästan så jag tänkte klippa upp tuben, men det hade känts lite sunkigt så jag lät bli. Om jag kommer till Bath&Bodyworks igen så ska jag se om dessa finns kvar och köpa några till.

3 kommentarer:

beautylana sa...

Bra jobbat! :-) vi ligger ungefär på samma nivå. vad ska du göra med dina Åhlens rabattcheckar?Köpsuget är stort hos mig!

Bloglovin funkar inte...Jag visste inte ens att du hade skrivit nåt...

Unknown sa...

Bra jobbat Ninni!

Räknade mina tomma igår kväll och var uppe i 28 - vilket blev 29 när jag gick och la mig eftersom en burk Nivea Soft som jag använt till händerna och armbågarna äntligen tog slut! Har några fler burkar och tuber på G och hoppas att jag nästa vecka har kommit upp i drygt 30. Men sen börjar det bli segt... Har dock inte rensat ut bland mina testmaskaror ännu - har bl.a. en Clarins Instant Definiton som jag ogillar precis som du...

Ninni sa...

Beautylana, härligt! Jag vet inte om jag kommer använda checkarna alls. Var och tittade på lite kläder, men jag tycker modet just nu är rätt trist och om jag ser något fint så har jag nästan alltid något liknande i garderoben redan. Konstigt med Bloglovin, för mig funkar det bra... kanske var något tillfälligt?
Viktbloggerskan, oj - 29 redan! Jag har två till i min låda än så länge. Nu är jag mäkta imponerad! Intressant att du inte heller gillade mascaran, annars är ju Clarins ett toppenbra märke, men den här var ju usel.