onsdag 13 mars 2013

Kiehl's Fig Leaf & Sage bodylotion

Just nu använder jag mest den här kroppskrämen. Den kommer från Kiehl's. Fick den när Kiehl's invigde sin fina disk på Åhléns City i Göteborg. Den är rätt så rejält fyllig, nästan som en bodybutter och mina ben har inte varit torra en enda dag sedan jag började använda den. Doften är fräsch och frisk om än inte min absoluta favoritdoft. Gillar doften, men älskar den inte om ni förstår.

Den här krämen ingår i en serie produkter som heter Aromatic Blends och det finns tre produkter av varje doft, en mist, en bodylotion och en duschkräm. Aromatic Blends finns i fyra doftserier:

  • Fig Leaf & Sage 
  • Nashi Blossom & Pink Grapefruit
  • Orange Flower & Lychee
  • Vanilla & Cedarwood

Jag blir nyfiken på att prova fler produkter, ska nog gå in på Åhléns och nosa lite nån dag.
En sån här flaska på 250 ml kostar 240:-. Mist (lättare doft) 100 ml kostar 525:- och duschkräm 250 ml kostar 230:-. Om ni är ute efter en rätt så fet bodylotion, men inte vill gräva med fingrarna i en burk bodybutter så är denna ett mycket bra alternativ.

Inga kommentarer: