lördag 16 mars 2013

Clean simplicity

Det engelska ordet simplicity genomsyrar mitt liv just nu. Det ska vara enkelt snabbt och städat. Jag rensar bort allt småkrafs ur mitt liv (därav P50P och garderobsrensningar) och gör snabba enkla sminkningar. Här har jag lagt den lösa skuggan Polished från Bare Minerals över nästan hela ögonlocket och bara ramat in med Cliniquepennan Quickliner for eyes i färgen Intense plum. På med lite mascara - klart! Tog tre minuter sisådär.
Här ser ni skuggan och pennan. Jag har börjat använda en ny mascara från Ulta's eget märke. Den heter Voluptuous volume. Första intrycket av mascaran är att det är mesigt med volym namnet till trots. Men den kanske artar sig när den fått några veckor på nacken, de flesta mascaror är ju lite för tunna i början, så tycker iaf jag. Jag får återkomma med recension längre fram.

Inga kommentarer: