torsdag 7 mars 2013

Tio tomma - P50P etapp nr 1

Jajamänsan, jag är redan uppe i tio tomma. Mitt P50P är på god väg. Jag har dock bestämt mig för att ändra lite på reglerna, till det svårare faktiskt. Jag har nämligen sålt av och gett bort en hel del produkter, men jag tänker inte räkna dem för då hade jag redan varit uppe i sisådär 25 produkter och det känns lite som fusk. Därför får jag vackert göra slut på produkter istället. Att kasta sånt som blivit gammalt räknas dock. 

Flera av mina läsare har bestämt sig för att hänga på, fast på lite olika sätt. En del har bloggar och andra inte, vissa kör P50P och vissa P10P osv. Jättekul tycker jag och bra för både miljö och plånbok! Jag följer er med spänning och ni får gärna kommentera vartefter hur det går för er. Här är mina första tio:
1. Dr Hauschka Lemon Body Wash.
2. Anatomicals The showering inferno, jag har skrivit om både denna och den ovan här. Ingen av dem blev någon favorit.
3. HTH oparfymerad bodylotion, bra basic-lotion utan krusiduller.
4. Racine rengöringsskum för ansiktet från LR, bästa bästa bästa rengöringen nånsin! Har redan köpt en ny (innan jag började med projektet givetvis) för denna vill jag inte vara utan. Finns på www.lassarsson.se.
5. Aussie 3 minute miracle hårinpackning, kände inte att den gjorde något mirakel, men den var inte dålig och den doftade gott.

 6. Elisabeth Arden kapslar för ansiktet. Recension här. I slutet när det blev varmare utomhus så körde jag enbart dessa kapslar eftersom både dagkrämen och kapslarna ihop blev för fett för mig dagtid.
7 och 8. Två stycken läppbalsam från Burt's Bees, dessa är underbara och jag har köpt dem flera gånger förut. Perfekta att ha på sängbordet.
9. Krämskugga i färgen Gold Frost från MAD Minerals, hittade denna i en necessär och den har torkat ihop. Jag har inte använt den så många gånger.
10. Gel-liner från Inglot i färgen 83, en härlig kleinblå nyans. Fin färg, men jag har på något sätt glömt att använda den så den har torkat ihop alldeles. Se bilden nedan så förstår ni varför dessa två burkar åker i soptunnan nu.
Jag har redan fyra till i min tio-tomma-låda så det blir nog snart ett inlägg till. Här gå're undan förstår ni!

9 kommentarer:

B R O W N S U G A R sa...

Sv: haha jag gillar att jag inte är ensam om mina "störnings" moment :D

Minerva sa...

Bra jobbat! Jag är ju en av dem som köpt grejer av dig, fick paketet idag, ett par fina ögonpennor för knappt några pengar alls och två krämprover på köpet!Allt fint förpackat i en liten tygpåse,vad glad jag blev!

Caroline sa...

Ånej Ninni! Ihoptorkade gel-liners osv kan du värma några sekunder i mikron så är dem som nya igen!!
Har själv gjort det med några från e.l.f. som var helt värdelösa tills jag gjorde det.

Iaf, har också blivit lite inspirerad av detta så ska börja med lite 10-tomma-inlägg. Har för mycket halvt använda produkter som måste ryka bums!

beautylana sa...

Bra jobbat! :-)

Jag har också många halvfulla (halvtomma snarare?) som jag försöker att ta slut på just nu.

Köpsuget är stort......

Ninni sa...

Minerva, vad kul att du är nöjd! :-)
Caroline, de hade kanske två-tre år på nacken så det var ändå dags att kasta. Bra, häng på med tio där!
Beautylana, så bra att du hänger på, hoppas du kan motstå suget.

Kerstin sa...

Bra jobbat! Jag borde verkligen haka på, känner jag...

Ninni sa...

Kör igång!

Fröken Frodig sa...

Jag har redan lyckats nå upp i mina 10 jag siktade på, med lite "fusk" (fast inte enligt mina regler, jag räknar ett kuvertprov som en produkt)! Två saker var dock ett par gamla nagellack som jag hittade av en slump. Tur det gick snabbt att komma upp i 10, för både hårspray och torrschampoo (används flera ggr i veckan) tog slut och jag vill inte behöva göra slut på alla mina läppstift innan jag får köpa nytt hårspray...

Ninni sa...

Det är så bra att alla kan välja egna regler.