onsdag 27 mars 2013

Estée Lauder - Smashed

Detta är faktiskt det enda lacket jag äger från Estée Lauder. Jag har haft ett annat tidigare, men det gillade jag inte färgen på (bäbisrosa och mesigt). Detta inköptes i London när vi var där på sportlovet. Ett rent impulsköp när jag var på The Garden Pharmacy i Covent Garden.
Tyvärr är det väldigt svårfotat, det är också vackrare i flaskan än på naglarna dessvärre. Flaskan är som en juvel. Estée Lauders flaskor är verkligen tunga och gedigna. Penseln är mediumbred, väldigt klassisk och lacket är hyfsat lättmålat. Täcker fint på två lager. Jag körde Sally Hansens Hard as wraps som underlack (se gårdagens inlägg) och Trinds Quick dry som överlack och det torkade hyfsat fort. Vad tycker ni?

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Mycket vackert tycker jag! Kul att lyxa till det ibland!

Ninni sa...

Ja, man måste få göra det ibland.

Lotta L sa...

Ett väldigt vackert lack!

Ninni sa...

Ja, helt ok, men svårtfotat som sagt.