tisdag 19 mars 2013

Recension - Marc Anthony Repairing Macadamia Oil Treatment

Nu har jag testat den här håroljan från Marc Anthony under en period och känner mig redo att skriva några rader om den. Jag hade aldrig testat det här märket tidigare, faktiskt aldrig ens lagt märke till det. Men det blir ändring nu kan jag säga, det vill säga om jag kan få tag i produkterna framöver. Jag tycker nämligen att detta är den trevligast hårolja jag testat och den slår faktiskt originaloljan från Kerastase, den gula ni vet som alla hyllar! Det ni!

Såhär beskrivs produkten:
En ultralätt stylingolja för torrt hår. Den tränger snabbt in i håret och motverkar slitage och torrhet. 
Använd under stylingen eller som finishprodukt för ett starkare och friskare hår. Den ultralätta produkten hjälper till att vårda slitet hår, förebygger att håret går av och läger sig som en skyddande barriär runt kluvna toppar. Macadamiaoljan tillför torrt hår fukt och ger det glans, medan bambuextraktet stärker svaga områden och jämnar till hårets skyddsbarriär så att håret blir slätare. Lämnar inga rester eller färgavlagringar. Används dagligen. 

Vi kan börja med förpackningen, liten och smidig, dock så sitter locket inte så hårt fast och jag lyckas av någon anledning alltid lyfta upp flaskan i locket så att flaskan åker i golvet då den står längst ned i vår badrumshylla. Tur att flaskan är av plast. Pumpen är jättebra, man får bara pyttelite för varje pump så det är lätt att dosera, just håroljor ska man ju använda sparsamt så ett par droppar i mitt långa och tjocka hår räcker fint.

Vidare till doften - åhhhhh! Jag vill bara nosa på den här hela tiden. Den doftar sommar och sol, en sån där tropisk doft som är lite åk kokoshållet fast utan att på något sätt vara kvalmig. Jädrars vad den doftar gott!

Japp, vidare till effekten. Jag är alltid lite orolig att håroljor ska göra så att mitt hår ser otvättat ut och ändå vill jag tämja frizzet. Den gränsen är hårfin. Men om jag tar ca fyra droppar av den här oljan i vått hår efter tvätt så blir det jättebra. Inget frizz och inget flottigt hår så långt ögat når.

Priset är 159:- för 50 ml, kan tyckas rätt så dyrt för så lite, men den är dryg! Jag vet faktiskt inte var man kan köpa den, men jag tror att märket säljs hos frisörer samt hos Lyko.

Ninni ger betyget: 5

2 kommentarer:

Wysteriia sa...

Jag har också denna + schampo och balsam. LOVE!! Mitt torra hår älskar dessa! :D

Ninni sa...

Måste prova!