tisdag 5 mars 2013

Nicole by OPI - Kendall on the katwalk

Det här lacket har jag haft länge i mitt förråd, tror jag köpte det i Los Angeles förra vintern. Det är så himla fint, men jag är tyvärr oftast lite för lat för att använda glitterlack. Häromkvällen var jag dock bjuden på inflyttningsfest hos en kollega och då ville jag såklart vara lite extra fin.

Lacket kommer från en kollektion designad av systrarna Kardashian. Jag har dålig koll på dem, vet bara att de har mörkt hår, brukar figurera i skvallertidningar och att de har varit med i nån sorts amerikansk dokusåpa som jag inte har sett något avsnitt av.
Visst är det en underbara kombination på färgerna på glitterkornen? Jag lade det klassiska mörkblå OPI-lacket Russian Navy som grund för jag vill alltid bara lägga ett lager glitterlack, annars får man ju gno ihjäl sig för att ta bort det sen. Det är dock otroligt tätt mellan glittren i det här lacket så det behövdes inte mer för ett bra resultat. I många glitterlack är det för glest mellan glittren, men inte i detta.
Här ser ni båda lacken. Russian Navy har jag haft i flera år, älskar det lacket och det håller verkligen toppenkvalitet på alla sätt.
Det lustiga var att jag köpte en blus på Dorothy Perkins när jag var i London häromveckan. Den är faktiskt också designad av Kardashian-systrarna för de har en designat en hel kollektion för den engelska klädkedjan. Var inte det ett lite märkligt sammanträffande? Jag hade även på mig blusen på festen. Visst är den söt? Gillar ärmarna med sina tråd-detaljer skarpt.

9 kommentarer:

Kerstin sa...

Snyggt, både topp och lack! DP är ingen dum affär, tack för påminnelsen om den! De skickar till SVerige också...

Ninni sa...

Tack, åh det visste jag inte, vet du om frakten är dyr?

Lotta L sa...

Väldigt snyggt lack och jättefin topp!

Linda sa...

Jättefint både lack och topp :)

Minerva sa...

Så snyggt!

Kajalpennan sa...

Jag har också haft mitt i en evigheten ännu inte använt det. Köpte det på ebay bara minuten efter att jag sett det hos Sminkan första gången. Det är då fint då jag sparar det till mått "speciellt"

Kajalpennan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kajalpennan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ninni sa...

Tänk om nån kunde komma på ett snabbt o smidigt sätt att ta bort glitterlack. Nej, foliemetoden är inte snabb o smidig...