måndag 4 mars 2013

Lek med pennor

Här har jag lekt lite med olika pennor, jag köpte ju lite produkter från Kiko i London, bl a en turkos skugga i stiftform som heter nr 11. Jag lade den närmast fransarna och buffade ut den med fingret. Man kan såklart lägga ett tjockare lager om man vill, men jag ville ha det lite skirt eftersom jag var rädd att den skulle creasa om jag lade för tjockt. Den satt dock kvar hela dagen såhär (med primer) så jag kanske vågar mer nästa gång.
Upp till brynet lade jag den skimriga änden av Cliniques duopenna Instant lift for brows. Även den jämnade jag ut med fingret. Den syns inte så bra på bilden dock, men den är beige-skimrig. Eyelinern kommer från MUA, är riktigt nöjd med den!
Här nedan ser ni produkterna. Jag håller ju på att testa Clarins-mascaran Instant definition. Jag är dock inte helt överens med den, tycker den klumpar och bråkar med mig. Om den fortsätter såhär så blir det ett dåligt betyg tyvärr.

8 kommentarer:

Kerstin sa...

Fantastiskt fin sminkning! Passar dig perfekt!

Minerva sa...

Visst är det kul att leka med färger, du passar jättebra i det!

Ninni sa...

Tack, ni är så snälla!

Lotta L sa...

Så snyggt! Håller med dom andra, du är jättefin i det!

Nina sa...

Det är inte lätt att måla ögonen snyggt med pennor tycker jag men det har du verkligen lyckats bra med. Jättesnyggt!!

Hälsningar
Nina

Ninni sa...

Jösses vad ni är goa! Tack!

omygloss sa...

Snyggt! Det är himla fint med turkost till bruna ögon.

Ninni sa...

:-) Tack!