fredag 15 mars 2013

Nails Inc - Cambridge Terrace

Det här lacket fick jag med en av Glossyboxarna för ett tag sedan. Visst är det fint med silver? Dock har jag några invändningar. För det första så får man ta rejält med lack på penseln, om man inte gör det så drar man med sig lacket på nageln med penseln så att det blir väldigt ojämnt. För det andra så syns alla skavanker på nageln, mina naglar skivar sig ju en bit ned på nagelbädden och sånt framhävs tyvärr med detta lacket. Kolla pekfingret så ser ni vad jag menar. Sen är det faktiskt en tredje grej också. Jag oljade in naglarna när lacket var nästan helt torrt, kolla på långfingret - ser ni den konstiga mjölkaktiga hinnan som uppkom då? Har aldrig sett något liknande.
Nej, det här lacket får nog förpassas till tånaglarna där jag varken har skivade naglar eller behöver olja in. I övrigt är det snyggt tycker jag.

6 kommentarer:

Lotta L sa...

Det är väldigt fint! Jag gillar också silver. Fast om det är så jobbigt att lacka med så vill man ju inte använda det, förutom tårna då kanske.

Ninni sa...

Det är tyvärr bubbligt också, men väldigt silvrigt...och det är ju fint.

Linda sa...

Färgen är ju snygg. Men konstigt med långfingret.. :/

Kerstin sa...

Snyggt med så bra metalleffekt!

Ninni sa...

Ja, effekten är ju fin förstås.

Minerva sa...

Trodde du hade använt en sån där magnetgrej på långfingret!