fredag 8 mars 2013

Pomegranate

Den här mejken fick sitt namn efter mitt nya Sleek-rouge. Jag är mycket förtjust i det rouget.
I övrigt är det typiska Ninni-färger. Lancômeskuggan Erika F fick sällskap av MAC's gamla hederliga skugga Shroom.
Eyelinern är från MUA, den är verkligen jättebra att måla med och sitter jättebra. Bästa budgetköpet tycker jag! Om ni tänker beställa saker från MUA så köp för jössenam en sån!
Synd att jag inte får fram hur fint glittrig Erika F-skuggan är, fick komplimang för det häromdagen, kul!
Läppstiftet har jag blivit riktigt förtjust i, det kommer från LR's serie Colours och det känns mer som ett färgat läppcerat. Tyvärr står det inte vad färgen heter, bara ett nummer som är lite bortsuddat, men jag tror det är nr 10030-3 efter att ha kollat i katalogen. Dessa läppstift kostar 125:-/st och ni finner dem hos Lassarsson på sidan 51 i katalogen.
Närbild på rouget Pomegranate från Sleek. Jag var lite orolig för att det skulle bli för starkt på kinderna, men om man är lite försiktig så blir resultatet väldigt bra. Jag tycker att Sleeks förpackningar är jättesnygga. Dessutom är de prisvärda, jag betalade £4,49 för mitt (under femtiolappen).
Och så en swatch av läppstiftet. Det varken doftar eller smakar något och känns mjukt och vårdande på läpparna.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Fint! Rouget passar dig perfekt!

Minerva sa...

Fina och prisvärda grejer!

Ninni sa...

Tack! : )