onsdag 20 mars 2013

Recension - Waterclouds Moisturizing Color Mask

Nu har vi kamperat ihop i duschen ett tag jag och Waterclouds inpackning för färgat hår. Jag presenterade produkten här när den kom, där hittar ni en närmare beskrivning. Vi har blivit jättebra kompisar! Den här inpackningen är faktiskt som klippt och skuren för mitt hår. Den doftar väldigt gott, tar ned frizz, ger glans och skyddar hårfärgen alldeles utmärkt. Dock tror jag inte den passar tunt hår för jag tror att den tynger ned lite för mycket. Men i mitt tjocka hår är det bara bra för jag vill tämja mina lockar och få bort frizzet.

Inpackningen är väldigt dryg, första två gångerna råkade jag ta för mycket och då fick jag skölja jättelänge. Sen lärde jag mig att bara ta lite och det är ju bra att produkten är dryg. Jag brukar strunta i att ha i balsam när jag använt denna för håret bli ändå så lättborstat så det känns helt onödigt. Jag vet att vissa säger att man alltid ska ha balsam efter inpackning, men jag upplever i detta fallet att det inte gör någon skillnad. Min enda invändning är såklart att produkten kommer i en burk, en klämvänlig tub hade varit så mycket bättre.

Ninni ger betyget: 4,5 (tub hade gett en femma).

En sån här burk innehåller 250 ml (burken är rejäl) och den kostar 195:- hos frisörsalonger runt om i landet.


Inga kommentarer: