torsdag 22 maj 2014

CND Vinylux - Tango Passion

Jag är grymt imponerad av hållbarheten på CND's Vinylux-lack. Jag trodde faktiskt inte det var möjligt att få till sån bra hållbarhet på ett lack som man applicerar hemma utan UV- eller Led-lampa.
Det blå lacket Cerulean Sea, som jag testade häromveckan, höll sig snyggt utan problem en hel vecka och anledningen till att jag tog bort det sedan var den störande utväxten, vilket inget lack i världen kan råda bot på. Kanske att det tappade lite glans mot slutet, men inte så att det störde mig. Att lacket dessutom gick bort med en vanlig nagellacksremover utan problem är ännu mer imponerande. Jag använde Lidl's Cien-remover som ju verkligen är ett budgetalternativ och två bomullsrondeller räckte fint.
Jag kan lätt säga att Vinylux-lacken är mina favoriter från och med nu då jag är rätt så lat och inte orkar måla så ofta. Jag måste köpa fler nyanser, skulle vilja ha några mörka vampiga och kanske något väldigt ljust rosa, lite fransk manikyr-aktigt. Vad gillar ni den här nyansen då? Tango Passion heter den. Täckte utan problem på två lager och precis som förra gången så körde jag Nailtiques nagelstärkare som underlack vilket inte verkade sabba hållbarheten det allra minsta. Jag var dock noga med att måla ordentligt över nageltipparna för bättre hållbarhet båda gångerna, det gör att man får städa lite på fingertopparna med en tops med remover på om man har korta naglar, men det gör mig inget så länge hållbarheten ökar.
Underbar glans även om nyansen kanske inte är så unik. Efter att ha provat de här lacken så undrar jag nästan varför man ska använda sånna lack som kräver Led-lampa, såg dessutom att man kan få allergiska reaktioner av de lacken även om det inte drabbat mig.
Den här annonsen hittade jag i maj-numret av den amerikanska skönhetstidningen Allure. Jag tycker att löftena i annonsen hålls till fullo, inte ofta man känner så va?

1 kommentar:

Lackert sa...

Låter lovande och snygg färg