söndag 18 maj 2014

Godingar från The Body Shop


Häromsistens såg jag de här härliga kroppskrämerna hos flera av mina blogg-kollegor. En av tjejerna som har glädjen att vara med på The Body Shops utskicks-lista var så himla rar att hon delade med sig två av tuberna till mig så jag också får testa. Hur gulligt??? The Body Shop kallar dessa för Body Sorbet och det passar jättebra för de är lite som sorbet faktiskt. Jag fick Mango- och Jordgubbsvarianten. Än så länge har jag testat de lite på armen och jag kan lätt tänka mig att dessa passar perfekt som after-sun-kräm i sommar. Sambon fick nosa lite och hans reaktion på Jordgubbskrämen var - Mmmmm den luktar gott!

165:- kostar en sån här tub och den rymmer 200 ml så den är rätt så rejäl.
I påsen låg även den här BB-krämen, den innehåller Tea tree-olja som är bra om man har problemhy. Jag har prova lite på handen, men än så länge är den för mörk för mig. Dock tror jag den kan passa jättebra senare i sommar när jag fått lite färg. Jag brukar ju dessutom få lite plitor av solkrämerna så denna kanske kan hjälpa?

En tub av The Body Shops Tea Tree Flawless BB cream kostar 150:- och tuben rymmer 40 ml. Jag kommer att låta denna ingå i mitt BB-kräms-projekt som jag ännu inte hunnit färdigställa, det har tillkommit tre olika BB-krämer sedan jag presenterade projektet så därav drar det ut lite på tiden.

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Dom här sorbet grejerna låter väldigt härliga! Och Tee Tree BB:n är jag mycket intresserad av, möjligt jag klipper till på den!

Ninni sa...

Kolla nyanserna bara.