onsdag 7 maj 2014

Manikyr på Park Ave

Jag höll på att skämmas ihjäl över mina naglar när vi var i NY. De var verkligen skabbiga, både nagelbanden och naglarna höll på att falla i bitar. Nagelsalongerna finns överallt i NY och de är betydligt  vanligare än frisörsalongerna så jag ploppade in på en stor nagelsalong som låg nära vårt hotell på Park Avenue (vi bodde på 29:e gatan vid hörnet Park Avenue). De hade otroligt många lack att välja på från OPI, CND och Essie, men till slut lyckades jag välja Essies For the twill of it. Bildkvaliteten är kass, jag vet, men bilden är tagen i badrummet på hotellet på kvällen. Ni kan dock se att mina nagelband blev jättefina.

Den supergulliga tjejen som fixade mina naglar kom från Katmandu i Nepal. Hon lyckades på sisådär 20 minuter få ordning på mina fula naglar och det var så skönt! De kostade bara $14 dollar plus dricks, tänk om det vore så billigt här i Sverige och att man bara kunde dimpa in på närmsta nagelsalong i farten utan att boka! Då skulle jag göra det oftare. Ska försöka ta lite bättre hand om naglarna nu för jag har slarvat lite väl mycket med dem på sistone. Medan jag satt med händerna under en fläkt för att få nagellacket att torka så kom salongens massör och tog ett par rediga tag på mina axlar, så underbart! Jag bar ju omkring på en tung ryggsäck hela dagarna i NY och jag kände hur hela kroppen slappnade av bara på två minuter. Hade jag haft mer tid hade jag definitivt gjort en pedikyr också för det såg ljuvligt ut med de där stora sköna fåtöljerna man fick sitta i med fötterna i en balja. Varför ska man behöva boka tid och betala så himla mycket för sånt här i Sverige?

4 kommentarer:

Lackert sa...

Låter härligt! Fint med

Ninni sa...

Ja, det är så skönt att få bli lite ompysslad...

Lotta L sa...

Så fint det blev! Håller med om att det borde vara lika lätt att slinka in och få en manikyr här hemma. Till bra pris också, så man kan göra det ofta!

Ninni sa...

Ja, eller hur! Här kostar det väl minst 350:- plus att man måste boka tid och ta sig långväga för att få naglarna fixade och då blir det helt enkelt inte av för min del.