torsdag 8 maj 2014

Läckra vinyluxlack från CND's Paradise Collection

Uppifrån från vänster: Sultry sunset, Bicycle yellow, Tango passion, Cerulean sea, Lush tropics, Electric Orange.
Kan man bli annat än glad när man ser sån här färgprakt? Dessa härligheter är vad jag möttes av när jag packade upp en okänd liten kartong härhemma. Jag är otroligt nyfiken på dessa. Det är nämligen inte vanliga lack. De kommer från CND's Vinylux-serie som ska hålla extra länge på naglarna. Man använder dem ihop med det speciella överlacket Weekly top coat och man bör måla i dagsljus för att lacken ska härda ihop. CND kallar detta för ProLight technology. Jag vet att flera märken nu kommer med liknande produkter och jag tycker det är mycket glädjande att man kan få fram lack som håller mer än två dagar utan att behöva ha en uv-lampa till hands. Dessa ska dessutom gå att få bort med vanlig remover, dock är jag osäker på om det måste vara aceton i removern, men jag ska prova och jag får återkomma om det.
Helst ska man inte använda underlack när man använder dessa lack, utan de färgade lacken ska läggas direkt på bar nagel och sen lägger man ett lager Weekly Top Coat över. Jag vet inte riktigt om naglarna missfärgas, men jag valde nedan att lägga en nagelstärkare under då mina naglar verkligen behöver det. Undrar om det påverkar hållbarheten.
Jag var ju såklart tvungen att prova den underbara blåturkosa nyansen Cerulean Sea först för jag älskar nyansen och äger inget liknande lack sedan tidigare. Bilderna är tagna när det var nästan nylackat, men i skrivande stund har jag haft lacket på i tre dagar och det finns inte tillstymmelse till slitage och glansen är nästan som när det var nylackat - mycket bra! Penseln är rund och normalstor.
Lacket var något tjockt i konsistensen, men ändå lättlackat och det täckte alldeles utmärkt på två lager. Enligt CND så ska det ta 8,5 minuter för manikyren att torka, jag målade framför teven och väntade i kanske 20 minuter och det funkade fint.

De här lacken kostar 135:-/st för 15 ml och de finns på utvalda salonger i detta nu. De finns även i en massa andra nyanser. Det finns även Shellac-lack i serien för salongsbruk, dessa behöver man en uv-lampa till och de går inte att köpa i Sverige som privatperson. En sådan manikyr kostar från 350:- på salonger som jobbar med CND. Är ni nyfikna på var ni kan hitta CNDs produkter så kolla här, där kan ni även köpa Vinylux-lacken online, gå in och kolla på alla härliga färger vetja!


8 kommentarer:

Lotta L sa...

Vilken härlig färg! Dina naglar ser jättefina ut!
Jag har också sett att det kommer fler och fler med sådant system, verkar jättebra. Kommer antagligen att köpa någon av dem!

Ninni sa...

Tack, ja den amerikanska manikyren var inte dum! Ja, vem sjutton har tid att lacka varje dag, jag vill att manikyrerna ska hålla gärna en vecka. Man kan ju byta lack ändå om man tröttnar men slipper då känna sig tvingad.

Linda sa...

Att ha ett annat lack under kan påverka hållbarheten.. Sen har det ju inbyggt baslack, men som alltid när det gäller missfärgningar spelar naglarnas kondition ganska stor roll, spruckna och torra naglar suger liksom åt sig och blir lättare missfärgade oavsett vilket lack man har. Jag får bort det med remover utan aceton men de rekommenderar en med aceton i.
Jag jobbar med CND dagligen och dessa har blivit väldigt populära på kort tid :)

Ninni sa...

Åh, då ska jag testa dina tips. Dock får jag säga att jag tycker hållbarheten verkar jättebra trots att jag har nagelstärkaren under, har städat köket och fixat en massa annat utan så mycket som en skråma på lacket så jag är klart imponerad av hållbarheten hittills.

Linda Assarsson sa...

Vilka fina färger det är på lacken :)
Undrar om de står emot min removerbox ;) ?

Ninni sa...

Kan dessvärre inte testa då jag gjort slut på den, men har flera liknande boxar så ska kanske prova?

Kerstin sa...

Jättefina färger!

Ninni sa...

Visst är det!