lördag 17 maj 2014

Waterclouds - The Dude

Jag har tre stycken dudes härhemma, en vuxen och två tonårsdudes. Jag tänkte sätta killarna i arbete med att testa de här nylanserade produkterna från Waterclouds. Anledningen är att jag verkligen har gillat de produkter jag testat tidigare från detta märke. Serien är inspirerad av 50-talets barbershops med en modern twist.

Dessa produkter har jag fått hem för att låta killarna testa:

Detox shampoo, (146:-/250 ml) innehåller olja från blåbär och extrakt från acaibär, ska skonsamt tvätta bort alla stylingprodukter från hår och hårbotten. Dess låga PH-värde gör att det går att använda dagligen.

Hair & bodywash, (146:-/250 ml) funkar både som shampoo och duschkräm och innehåller macadamia - och sötmandelolja samt A, B och C-vitamin.

Styling hairgel, (146:-/150 ml) alkoholfri gel som ger glans och stadga.

Matt cream paste, (177:-/100 ml) matt och krämigt vax för lång hållbarhet och definiering. Lätt att tvätta ur och fungerar på alla hårtyper och hårlängder.

Waterclouds finner ni på utvalda hårsalonger runt om i landet.


2 kommentarer:

Minerva sa...

Det blir intressant! Är korthårig så tror att stylingprodukterna kan vara unisex.

Ninni sa...

Ja, det tror jag med. Doften är inte så stark.