torsdag 29 maj 2014

Pantene - Expert Collection Age Defy

Som ni vet så är har jag 44 år på nacken. I mitt fall innebär det en massa grå hår som jag bekämpar med hårfärg för att om möjligt se några år yngre ut. De grå håren har en tjockare och mer ojämn struktur. 
Häromveckan fick jag en förfrågan från Pantene om jag ville prova deras nya hårvårdsserie Expert Collection Age Defy. Den ska få håret att se ut och kännas upp till tio år yngre. Klart jag vill testa! 
Serien innehåller schampoo, balsam, inpackning och ett så kallat thickening serum. Produkterna ska ge håret fukt, göra håret fylligare och förbättra motståndskraften. Serumet innehåller bl a koffein, vitamin B3 och pantenol.
Schampoo (250 ml) och balsam  (200 ml) kostar 99:-/st. Inpackningen (200 ml) kostar 115:-) och Thickening serum (125 ml) kostar 159:-.

Ni finner produkterna hos Halens.

Jag sätter igång att testa bums och jag återkommer med utlåtande.

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Det låter ju bra! Fast jag känner att jag är sådär löjligt skeptisk och negativ; "Säkert en massa silikon i." Är det det? Försöker undvika just det, så länge jag nu orkar hålla på med balsammetoden. Tycker mitt hår ser fett ut fort, och det är jobbigt att läsa på allt.
Nu lät jag riktigt negativ, ursäkta! Panthene får ju alltid bra betyg i USA, så det är säkert bra grejer.

Ninni sa...

Jag ska kolla det!