tisdag 13 maj 2014

Sephora inside JC Penney - Summer Stash



Igår visade jag er ett doft-provkit från Sephoras samarbete med JC Penney. Idag har jag en annan specialprodukt från det samarbetet att visa er. Här ser ni Sephora Favorites Summer Stash som jag sprang på i butiken som ligger i källaren i Manhattan Mall. 
Necessären är lite glittrig och tyget är lite som ett grovt linnetyg, rätt fin faktisk även om jag hade föredragit en extra produkt istället kanske då man alltid får necessäre till alla möjliga kit och gwp-er.
I kitet finns småförpackningar av följande åtta produkter:

  • Deborah Lippmann nagellack Mermaid's Dream, turkosblått glittrigt, perfekt till sommaren.  
  • Nars, bronzing powder i Laguna Beach, inte helt säker på att detta är min nyans, men ska testa då jag faktiskt aldrig ägt en Nars-produkt förut. 
  • Urban Decay All Nighter Makeup Setting Spray, läst gott om detta så ska prova. Kanske är bra när det är varmt ute och sminket annars rinner bort?
  • Obsessive Compulsive Cosmetics, Stained gloss i New Wave med tillhörande pensel. Oj, detta var pigmenterat, se swatch nedan.
  • Make Up Forever Aqua eyes Waterproof eyeliner pencil, fin färg men fjuttig liten penna. 
  • Stila Cosmetics Magnificent Metals Foil Finish eye shadow, de är är superfina. Jag hade tänkt köpa en annan nyans i fullstorlek, men avstod pga priset. Vet inte om man egentligen behöver en mixing liquid till denna för att den ska fästa ordentligt. 
  • Benefit The're Real mascara, denna har jag haft i fullstorlek och gillade skarpt. 
  • Becca Shimmering Skin perfector, highlighter på tub.  


Stilaskuggan ser jättefin ut även om jag hade valt en annan nyans pga att jag har så många ljusa skimriga skuggor, om jag gillar denna så kanske jag slår till på en större av min favoritnyans, De finns bl a att köpa här och här, men den nyans jag hade valt finns inte där tyvärr. Vet inte om den är specifik för USA kanske, det var en guldig fast ändå lite svart nyans, lite obestämbar. Vintage black gold heter den och ni kan se den här.

Nars-bronzing-pudret var lite för mörkt tycker jag. Vet dock inte hur det blir på huden. Ska ge det ett försök.
Lite swatches på:

  • OCC läppglanset, som ni ser så är det rejält pigmenterat och jag vet inte riktigt om det passar mig, men jag kanske måste våga ibland?
  • MUF-pennan är en fin somrig nyans, men det är verkligen en väldigt liten kort penna. 
  • Becca-highlightern blir nog fin i dekolletaget till sommaren och kanske även högst upp på kinderna i liten mängd. 

Smetade ut lite också för jämförelse.

Vad tycker ni, var grejorna värda $42 eller var det för dyrt? Jag är inte helt övertygad såhär i efterhand, föll nog mest för att det var ett kul kit, inte för de enstaka produkterna förutom kanske Stila-skuggan och nagellacket och möjligen mascaran även om jag har typ 20 oprövade mascaror på lager just nu. Hade jag titta på mitt bankkonto före köpet så hade jag kanske låtit bli, haha. Men köpt är köpt! Såg att det fanns speciella blogger-kit också med sånna produkter som hajpas av skönhetsbloggare men minns inte riktigt vad de innehöll.

8 kommentarer:

Minerva sa...

Det kanske inte var så jättebilligt, men förstår att du föll för det!Kul grejer!

Kerstin sa...

Väldigt skojigt kit! Fullt förståeligt att du slog till på det :) Sådana småkitt är verkligen förföriska!

Ninni sa...

...och jag är ju så lättlurad när det kommer till provkit.

Lotta L sa...

Fina grejer! Tycker absolut att du ska testa och använda läppglanset! Jättefin färg, och det kommer att vara supersnyggt på dig!

Ninni sa...

Ja, prova måste jag ju.... Haha

Anonym sa...

Många roliga saker! Jag får nog komma hem till dig snart och titta på allt kul! Tjejfest?
Kram C.

Linda Johansson sa...

Nej, jag tycker det verkar vara värt pengarna. :) Dollarkursen ligger väl på 6-7 kr just nu?

Ögonskuggan från Stila var helt underbar!
Det enda jag inte skulle använda är nog mascaran, är väldigt kräsen när det gäller mascaror, det är sällan jag hittar en jag är nöjd med. Har använt samma från Bare minerals i några år nu och den är perfekt, men vägrar betala över 300 kr som den kostar i Sverige. :(

Vid ett besök i USA skulle jag nog lägga alla pengar på Bare Minerals, speciellt om jag fick tag i de underbara LE Collectionerna, ex "Glamour Now" (second edition från QVC). Helt underbar, finns endast 1 på Ebay som skulle kosta mig nästan 1.000 kr + extra moms i den svenska tullen. Ebays global shipping program är en stor bluff, man åker på att betala VAT 2 ggr om! Och mina paket har ALLTID fastnat i tullen, även deklarerat som gåva och under 200 krs värde. :(

Ninni sa...

C, ja kanske det, annars kan vi ses ändå. Har lite mycket omkring mig just nu.
Linda, jag håller med prisskillnaderna är för stora. Jag hade rätt så mycket från Bare Minerals hemma annars hade jag lätt shoppat från dem också. Mascaran har jag redan provat och den gillar jag ju. Bare Minerals har bra mascaror också, det håller jag med om. Märkligt med tullen där, menar du att småbeställningar fastnat?