fredag 9 maj 2014

Nya Chubby Sticks från Clinique på gång!

Clinique var ju det märke som först lanserade de omåttligt populära Chubby Sticksen, dvs läppkritorna. De var också, mig veterligen, först med att lansera en liknande produkt för ögonen. Många märken har hängt på trenden och jag kan lätt säga att läppkritorna blivit favoriter hos mig och jag har oftast minst en variant handväskan och ett flertal på gång. Det finns märken som gör concealers i samma form också, det såg jag när jag var i NY.
Den 12 maj kommer Clinique med nya nyanser både av läppkritorna och av stiften för ögonen, det blir tre nya nyanser av varje sort. De kostar 210:-/st.


    Läppar: Plumped up pink, Supreme sorbet och Jumbo Jasmine (den mittersta är min va?)
     
Ögon: Two ton teal, Lots'O Latte och Grandest Gold.
Sen var det en liten fågel som viskade i mitt öra att de även kommer med stick i rougeform snart, men jag vet inte när de kommer och om de ens kommer till Sverige. Vet inte ens om det är sant ännu, den som lever får se! Än så länge verkar det vara ett obekräftat rykte. Får man nämna det då? Äsch, jag tog risken!

3 kommentarer:

Lotta L sa...

Den gröna ögonpennan! Ååhh, så fin!
Har inte provat Cliniques Chubby Sticks, har andra märken, men jag gillar sådana väldigt mycket. (Tänkte på läpparna nu)

Ninni sa...

Jag gillar också mest läpp-kritorna faktiskt. De faller mig så att säga på läppen. Nu var jag allt rolig! Haha, ska nog skratta lite åt mitt eget skämt ett tag här, fniss.

Kerstin sa...

Så många nya fina färger!

Detta med rougen är högintressant, har för mig att jag också hört/sett det någonstans.