tisdag 14 maj 2013

Apolosophy make up

Igår kunde ni läsa om solprodukterna från Apotek Hjärtats nya serie som heter Apolosophy. Nu tänker jag visa de make up-produkter jag fått hem från märket. Jag blev verkligen till mig när jag öppnade påsen med allt detta. Jag tycker alla produkter ser så himla fina ut, inte alls apotekstråkiga och sterila utan moderna och stilrena. De är dessutom inte ett dugg dyra, det känns som om man får mycket för pengarna.
Jag fick hem:

  • Puder i färgen Natural Beige (finns i tre nyanser), 139:-
  • Rouge i färgen Fresh Pink (finns i tre nyanser), 139:-
  • Cover up & perfect concealer med pensel i färgen light vanilla (kommer även som stift) det finns två nyanser av vardera. 139:-.
  • Second skin foundation, ska vara halvmatt med medeltäckning, nyansen jag fick heter Rosy Vanilla. Denna kommer i fyra nyanser. 139:-
  • Luxury pearl lipgloss, läppglans med skumgummiapplikator i färgen Magic Fuchsia, finns i sju lågpigmenterade nyanser och kostar 99:-. Det kommer även en limited edition med penselapplikator snart som kostar 79:-. 
  • Puderpensel och foundationpensel i syntet, kostar 99:-/st.

Penslarna känns mjuka och sköna mot huden. Jag blev extra glad för foundationpenseln då jag faktiskt inte äger någon sådan, jag brukar alltid lägga flytande foundation med fingrarna, men vill väldigt gärna prova att göra det med pensel som proffsen. Stod faktiskt och höll i en pensel inne på Sephora i Stockholm häromdagen men var inte på köphumör den dagen så jag gick ut tomhänt (jag - tomhänt från Sephora - kan ni tänka er!)
Här ser ni rouget i färgen Fresh Pink och pudret i nyansen Natural Beige. Rouget ser perfekt ut i nyans för mig, pudret ser lite ljust ut, men om det är transparent så blir det perfekt.
Swatchade concealern (vänster) och foundationnyansen (höger). Jag trodde att nyansen på foundation skulle vara för ljus för mig, men den frostade flaskan gör att färgen ser ljusare ut i förpackningen, kan vara bra att veta om ni vill titta på dessa i butik. Tog även lite på haklinjen mot örat (enligt tips från Lisa Eldridge) och färgen syntes inte ens då så jag måste fått en perfekt nyans, det är ju bra när man ska testa.

Jag återkommer om ett tag med lite mer åsikter om produkterna. Är ni nyfikna på någon speciell av dessa?

3 kommentarer:

Nina sa...

Ska bli spännande att höra vad du tycker sen :-)

Lotta L sa...

Jag är nyfiken på allt!

Minerva sa...

Ser ju toppenfint ut alltihop!