måndag 6 maj 2013

Ny handväska

Jag har tittat runt ett tag efter en ny handväska. Alla mina handväskor är ruskigt slitna och ser så skabbiga ut att jag nästan skäms. Jag cyklar ju till jobbet så måste ha en med långt axelband som går tvärs över kroppen. Nästan alla sånna ser jättetråkiga ut. En med bara korta handtag är totalt opraktisk för mig för jag har ofta två matkassar och en ryggsäck med mig så behöver ha händerna fria. Så sprang jag på den här väskan från DKNY på Åhléns häromveckan. Föll pladask. Sen har jag gått och tänkt på den, jag har sprungit i andra affärer och tittat, men inte hittat någon som kan mäta sig. Jag gillar att den inte är sådär sladdrig och påsig och så är den rätt så stor, men inte för stor så att den blir klumpig. Bra fack har den också.

Jag hade ett presentkort på 400:- på Åhléns och bestämde mig till slut för att köpa väskan. När jag kom till Åhléns i lördags så hade de kundklubbsdag- rena turen! Om man handlade för 500:- så fick man en värdecheck på 100:-. Om man handlade för 1000:- så fick man värdecheckar på 200:- osv. Väskan kostade 2395:- (dyraste handväskan jag köpt) och jag slängde med två duschkrämer så det blev precis 2500:-. Så nu har jag 500:- i värdecheckar att göra av med. Tyvärr gäller de bara i två veckor, men ändå, Åhléns har ju massor att välja på! Stod och tittade på lite smycken från Dyrberg-Kern... hmmm... vilket lyxproblem va?

11 kommentarer:

Kerstin sa...

Fint! Vilket bra köp, så himla gött med värdecheckarna!

Ninni sa...

Ja, fast lite sved det ändå i plånboken såklart...hihi.

Nina sa...

Gud vilken snygg!! Kul att unna sig något fint och lite lyxigt ibland.

Evelinas blogg sa...

LOVELY! Den var du väl värd! :)

beautylana sa...

Väldigt fint!

Ninni sa...

Tack snälla, vad kul att ni också gillar den! :-)

Lotta L sa...

Ååh så fin!

Mi sa...

Bra shoppat Ninni! :D

Emilie/vintertroll sa...

Åh Ninni den är kanonsnygg! Jag förstår verkligen varför du köpte den :) om jag hade haft 500 att spendera på Åhléns hade jag nog velat testa det där nya serumet från biotherm, men jag hatar verkligen reklamen så jag vet inte om man skulle bojkotta den bara därför - "varenda droppe är som rosa pärlor" - eller vad det nu är de säger, låter helt knas.

Ninni sa...

Tack, jag har typ fem olika helt nya serum hemma. Är dock lite nyfiken på Clarins nya variant... tror det får bli ett smycke denna gången.

Evelinas blogg sa...

Emilie/vintertroll: Håller med!!! Har också stört mig på det! :)