lördag 25 maj 2013

Pennor...

Min sminksamling växer hela tiden. Därför får jag städa och rensa rätt så ofta och flytta runt. Mina kajalpennor har tidigare stått i en mugg i min beautybox blandat med concealers, brynpennor och tjocka ögonpennor. Men nu fick de inte plats på samma ställe längre så jag flyttade över de smala kajalpennorna till en egen necessär istället. Kom på att jag kanske skulle fota dem och visa er mina favoriter.
Det var inte så svårt att välja ut favoriterna, jag tog helt enkelt dem som jag använder mest. Uppifrån och ned ser ni:

  • Essence metallic eye pencil i Black Knight, den är mörkt grå och funkar till nästan alla mejker. Mjuk, men sitter ändå bra. Ett riktigt budgetkap, tror inte jag gav mer än nån euro för denna i Tyskland.
  • Estée Lauder Artist's eye pencil i färgen Ink writer, denna har jag haft i flera år. Marinblå är den, inte så mjuk som Essencepennan, men väldigt bra pigmenterad så man behöver inte trycka hårt ändå. Jag tycker att den passar så fint till min ögonfärg.
  • Prestige Total Intensity eyeliner i färgen Bold brown, ser att denna vände på sig så att ni inte ser märket på bilden. Den är mörkt brun, väldigt mjuk och pigmenterad. Sitter bra. Jag köpte min på CVS Pharmacy i New York. Den är inte så dryg dock, man får vässa den rätt ofta.
  • Clarins Waterproof eye pencil's i Bronze och Black. Båda dessa är underbara att måla med, mjuka, välpigmenterade och sitter bra. Man får mycket penna för pengarna för dessa är väldigt långa, jag har vässat mina massor av gånger och de är ändå längre än de flesta av de pennor jag har. Sudd finns i ändarna på dessa. Obs, kan vara bra att tvätta suddarna ibland, de blir ju lika smutsiga som penslar.
  • Clinique Quick liner for eyes intense i färgen Intense Plum. Är ett mellanting mellan lila och blå. Detta är en skruva-upp-penna. Tyvärr får man vara försiktig för om man skruvar upp den så går den inte att skruva ned igen, varför? Dock är denna superlätt att måla med och den behöver ju ingen vässare. Har sudd i ena änden. 

Här har jag swatchat dem i samma ordning som ovan. Vet inte om det blev så bra för jag tycker inte att färgåtergivningen på Clinique-pennan nederst stämmer. Den är mer skimrig och lila i verkligheten.

Inga kommentarer: