tisdag 21 maj 2013

Recension - Clarins Gentle foaming cleanser

Som ni vet så är Clarins ett av mina favoritmärken. Jag har gillat nästan allt jag provat därifrån, de håller hög kvalitet och känns pålitliga. Visst kostar produkterna en del, men de är inte överkomliga, de ligger ungefär i prisklass med Clinique. Skillnaden från Clinique är t ex att Clarins parfymerar sina produkter.

Den här rengöringen fick jag några småtuber av i samband med GWP-er. Jag fastnade direkt! Jag vet inte om det är för att den innehåller min favoritingrediens, sheasmör, men den är på något sätt len och go. Den är otroligt krämig och löddrar litegrann utan att torka ut det minsta. Doften är helt ljuvlig, även den känns mjuk och len och är inte så stark att den tar över. Ja, det här är en helt underbar produkt faktiskt. Den tar bort smink helt ok, även om man behöva gå efter med ögonsminkremover när man använder kajalpennor.

Jag köpte min tub på Feelunique för ett bra tag sedan och nu har de tyvärr slutat sälja Clarins, men den finns på Escentual för £14,40 (frakt £3) eller i svenska butiker såsom t ex Kicks för 265:-. Tuben innehåller 125 ml.

Ninni ger betyget: 5 (utan tvekan)

Inga kommentarer: