onsdag 22 maj 2013

Hudvård från No7

Det kom ett paket från Vass PR i brevlådan i måndags. De jobbar bl a ihop med No7 som nu lanseras på Apotek Hjärtat. Märket finns sedan tidigare bl a på Eleven. Jag blev jätteglad när jag såg vad som kom för jag har tidigare testat en del av hudvården, bl a det hajpade serumet och en ansiktskräm och dessa gillade jag jättemycket. Dessa kommer från Protect & Perfect-serien, dvs samma serie som serumet. Minns ni serumet förresten? När det lanserades så sålde det slut på nolltid i alla butiker.
De här produkterna fick jag för att testa:

  • Intense Night Cream, 50 ml 279:-. Denna är framtagen för att arbeta i harmoni med hudens naturliga reparationsprocess under natten. Den är revitaliserande och föryngrande och arbetar för att jämna linjer och rynkor. 
  • Intense Day Cream, 50 ml 279:-. Ska ge 5-stjärnigt uva-skydd och har spf 15. Ska jämna ut linjer och rynkor samt fördröja nya sådana. 
  • Intense eye cream, 15 ml 219:-, för det känsliga området kring ögonen, med inriktning på bekymmersrynkor och att pigga och ljusa upp mörka ringar och påsar under ögonen. 
Produkterna innehåller komplex av antioxidanter som ska hjälpa till att skydda huden mot fria radikaler som skadar och åldrar huden. Koncentrerade nivåer av pro-retinol-komplex, innehållande alfalfa-extrakt och lipopeptider, stramar intensivt åt huden och förbättrar elasticiteten. Det står även i pressinfon att produkterna är parfymfria, men jag känner att de är svagt parfymerade så där måste det ha blivit något fel. Jag gillar doften dock så det är inga problem för mig. 

Jag har lite andra produkter att testa först så dessa får vänta ett tag. Jag tror dessutom att de är lite för feta för mig sommartid då jag testade lite. Men jag lovar prova dem ordentligt framöver och återkomma med recension.

Inga kommentarer: