måndag 20 maj 2013

Härlig leverans från Cherryculture

Igår fick ni se det helt ljuvliga glitterlacket Gold från Milani som jag köpte från Cherryculture. Anledningen till min order var dock att Cherryculture hade 40% rabatt på hela sortimentet från NYX. Här tänkte jag visa resten av min beställning. Det får bli en orgie i bilder för jag är så jädrans nöjd med allt jag beställde. Äh, vi tar en sak i taget. Jag utelämnar bild på läppceratet som jag fick på köpet, man får välja ett sånt gratis i varje order och jag valde banansmak på mitt.

Jag köpte tre stycken av NYX hajpade Jumbo Eye Pencils, dessa är verkligen hyllade av många och jag hade aldrig testat någon så jag tyckte det var dags nu när de inte kostade mycket mer än en tjuga styck. Det fick även bli en läppglanspenna i samma serie. En concealer i stiftform, ett läppglans och en puderfoundation fick också åka med. Här kommer bilder och swatches:
 NYX Jumbo Eye Pencil i färgen 630 Cashmere.
 NYX Jumbo Eye Pencil i färgen 617 Iced Mocha. 
 NYX Jumbo Eye Pencil i färgen Dark Brown.
 NYX Jumbo Lip Pencil i färgen 722 Hera.
 NYX Incredible Waterproof concealer i färgen CS02 Fair.
 NYX Butter Gloss i färgen BLG07 Tiramisu.
 NYX Stay matte but not flat Powder foundation.
Nyansen heter SMP06 Medium Beige. Tror bannemej jag lyckades pricka in min min exakta höst/vårfärg. Ni vet den man har när man varken är solbrun eller blek. Mycket nöjd med det!
Här ser ni swatchar på allt (utom foundation) i samma ordning som bilderna ovan. Jag är glatt överraskad över att alla produkterna är så välpigmenterade, kolla bara den mörkbruna pennan Dark Brown, den ska jag använda när jag ska sota ögonen i bruna nyanser. Jag tänker ha ögonpennorna som primer när jag vill ha lite mer tryck i mina ögonskuggor, men jag är säker på att de funkar även ensamma.
Här ser ni läppennan Hera, den är jätteskön på läpparna och inte alls torr. Mycket fin färg som går lite åt det kalla blå hållet.
Läppglanset Tiramisu känns skönt på läpparna och doftar svagt av kola. Bilden blev lite suddig, tog flera foton men lyckades inte få till det något bra tyvärr. Men ni ser nyansen rätt bra ändå tror jag.

Två noteringar om pennorna (både för ögon och läppar):

Jag trodde nästan att de skulle gå att skruva upp (som Cliniques Chubby Sticks), men dessa vässar man i en lite större pennvässare. Jag försökte flera gånger att skruva på dem, men fick till slut googla lite på problemet innan jag insåg att man ska vässa dem. De ser nämligen ut att vara av plast och jag ville ju inte förstöra dem. Som tur är så har jag en pennvässare för tjocka pennor hemma. Men annars kan det vara bra att köpa en sån om ni ändå beställer från Cherryculture, de har flera varianter och ni finner dem här.

En sak som inte är så bra med pennorna är att locken är av hårdplast som lätt går sönder, jag råkade tappa en ögonpenna i golvet och locket sprack direkt. Läpp-pennans lock sprack när jag skulle sätta på det. Ett tips är att linda genomskinlig tejp runt dem redan innan de spricker, det ska jag göra med de andra. Då håller de.

9 kommentarer:

beautylana sa...

Läppglanset Tiramisu ser så fiiin ut!

Lotta L sa...

Massa fina grejer!

Ninni sa...

Ja, visst verkar det vara finfina grejor?

Kerstin sa...

Finfina grejer! Det är ju skandal att jag inte blivit färdig till att testa dessa berömda ögonpennor!

Mia sa...

Värmde min penna med fön och tryckte ut innehållet i en liten burk när det blev dags att vässa för att inte slösa med den. Det var rätt meckigt och jag fick knipsa av pennan med en tång och trycka ut mha en spik med lagom huvud. Burk och spik tvättade jag med sprit först.

Ninni sa...

Ja, jag har sett att man kan depotta pennorna och ha innehållet i en burk, ingen dum idé! Tror det finns instruktioner på Youtube om det.

Caroline @makeupedia.se sa...

Oh är nyfiken på foundationen!

Saga sa...

Hej!
Det är jag som råkade surfa in här precis efter du lagt don beställning och kände mig manad att lägga en egen! Grymt stort tack till dig! Har inte hunnit test aallt in action, men efter en liten swatch-fest är jag nöjd med hela köret som hittat hem till mig.

Hur kunde jag missa Dark Bronze & Cashmere när jag beställde? Haha, har fått ett sådant Ha-begär på resten av pennorna nu, när man redan har alldeles för många :P

Tack för tipset med locken, ska sätta mig själv på det uppdraget på direkten.

Om du vill se lite av den damagen du var medhjälpare till, startade jag en sminkblogg för att show off:a lite, länkade till dig i inlägget, hoppas det är okej! :)

Anonym sa...

Åh, ja har tiramisu butterglosset.. så himla fint!! Förresten, jag har hört att NYX ska öppna en svensk webshop ? Vet du något om det ?