måndag 27 maj 2013

Clinique lanserar nya nagellack

Wihoo! Äntligen lanserar Clinique nagellack. De har inte haft några i sitt sortiment på länge, jag minns att jag hade ett Clinique-lack i ljusrosa på 80-talet, men det hade jättelång torktid så jag använde det inte så mycket. Det tror jag definitivt att de har rått bot på nu med sin nya kollektion A Different Nail Enamel for sensitive skins. Det här är inte bara vanliga nagellack, utan de ska vara bra för personer med känslig hud. Varför? Jo, för att man rör vid sitt ansikte flera gånger under dagen utan att tänka på det. Clinique berättar att hudläkare anser att nagellack är en stor bov i dramat när det gäller allergi och eksem. Därför har de lagt flera års forskning på att ta fram nagellack som är allergivänliga. Dessa är allergitestade och parfymfria.
Nagellacken ska ge hög glans och jämn applicering. De ska även vara snabbtorkande och hålla upp till sju dagar när man använder dem tillsammans med A Different Nail Enamel Base & Top Coat. Penseln ska vara tunn och platt, jag hoppas att den inte är för tunn. Jag är störtnyfiken på de här lacken, färgerna ser jättefina ut! Det enda jag kan opponera mig mot är priset som jag tycker är en aning högt då flaskorna är rätt så små, men jag kommer nog ändå att slå till på ett lack för att testa inom kort. Det ska finnas tolv färger i det permanenta sortimentet och jag antar att de även kommer i säsongsfärger senare.

Dessa lanseras den 21 maj och en flaska på 9 ml kommer att kosta 190:-. Blir ni nyfikna?

Inga kommentarer: