tisdag 28 maj 2013

Sally Hansen - Salon effects Real Nail Polish Strips

Har ni sett vilka fina naglar jag har just nu! Som ni säkert sett så har flera olika märken lanserat nageldekaler. De finns från Essie, L'Oreal, Essence, Nails Inc, Sephora och lite andra märken. De jag tycker har finast mönster är dock Sally Hansen, så när jag var i LA så passade jag på att köpa på mig dessa, jag har dem även i ett annat mönster som ni får se någon gång framöver.

Jag måste säga att de här är toppenbra! De är inte särskilt svåra att applicera och i skrivande stund har jag haft dem på i fem dagar utan att de flagat något särskilt. Tumnageln hade en liten flisa som ni ser, men den klippte jag av med en nagelklippare och så gjorde jag även med pekfingret där jag hade råkat sätta etiketten lite snett så det blev bättre sen.
 
Såhär ser förpackningen ut. Etiketterna är tydligen gjorda av riktigt nagellack.

Girl Flower heter mönstret, det borser jag helt ifrån. Jag är ju en mogen kvinna på 43 år så de får heta Woman flower i min bok.

Förpackningen innehåller en orangepinne att peta dit kanterna med, en nagelfil att fila av längden på etiketterna med och två förpackningar med åtta etiketter i varje i olika storlekar. Man behöver ju bara fem för varje hand, men det är bra att de har många olika storlekar. Man kan såklart även klippa till etiketterna så att de passar.
En utförlig instruktion medföljde, men jag googlade för säkerhets skull och fick upp jättebra instruktionsfilmer, det hade iofs gått bra ändå tror jag. Jag har haft liknande etiketter från Essence och jag måste säga att de här är mycket bättre även om de är dyrare.

Dessa är väldigt tunna och elastiska, det innebär att de formar sig på ett bra sätt runt nageln och jag fick inte ett enda veck. När jag applicerade etiketterna från Essence så fick jag en hel del veck, i de ingick inte heller nagelfil och orangepinne. Däremot är dessa något svåra att få exakt på mitten av nageln, men jag tycker jag lyckades rätt så bra. När man tar bort skyddsplasten så får man verkligen vara försiktig för de går lätt sönder, men när de väl sitter på plats så håller de finfint.
Visst är det härliga färger! Jag satte på mina i torsdags eftersom vi skulle ha firmafest i fredags och trots att jag verkligen inte har varit försiktig med dem så sitter de bra ännu. Om någon av naglarna skulle få etiketten förstörd så har jag ju ett par extra etiketter att byta med. Jag kommer definitivt att köpa fler av dessa, de finns på Nelly.com för 99:-/förp. Rätt dyrt tyvärr för de räcker ju bara till en applicering. Jag har etiketter hemma från både Nails Inc och Sephora, de har jag inte hunnit testa ännu.

6 kommentarer:

Lotta L sa...

Jättefint!

Evelinas blogg sa...

Woaaa, så snygga!!! :) Älsk på dem!

Ninni sa...

Haha, ja dessa sitter nog inte på så många 43-åringar iaf.

omygloss sa...

Åh, jag älskart!

Ninni sa...

Tack, vad kul!

Kerstin sa...

Wow vad fint! Här har du verkligen lyckats bra. Jag är sjukt impad :)