söndag 19 maj 2013

Tio tomma kuvertprover

Eftersom jag är i testar-tagen just nu så kör jag ett eget inlägg för de tio tomma kuverprover jag hittade i min tio-tomma-låda. Börjar med åtta Nuxe-prover:

  • 24hr Moisturizing Body Lotion, medelfet med mild och svag doft
  • Rêve de Miel, Ultra Comfortable Body Cream, nästan doftfri medelfet.
  • Fondant Firming Cream, doftar lite mandel, också medelfet.
  • Rêve de Miel, Ultra comfortable Face cream, dag, svag doft varken fet eller tunn.
  • Créme Prodigieuse Nuit, Anti-fatigue Moisturizing cream, nattkräm som var krämig och doftade milt.
  • Aroma-Perfection, Anti-Shine fluid, nästan doftfri ganska tunn. Blir inte så matt som jag hade hoppats.
  • Nuxuriance Anti-aging Re-densifying concentrated serum, lite nektar-aktig på något sätt, nästan doftfri och skön. Ska funka för både dag och natt. 
  • Nuxuriance Anti-aging Re-densifying cream, en dagkräm som mer kändes som en nattkräm då den är rätt så fet. Doftar gott svagt
Sammanfattning av Nuxeproverna ovan: Alla doftar svagt och verkar helt ok. Jag föll dock inte pladask för någon av produkterna.



  • Nivea BB Cream i färgen Light. Den här gillade jag direkt, provet räckte till två användningar. Den doftar gott, lite Nivea-aktigt, har en mysig konsistens och nyansen passade mig fint. Om jag hade haft behov av en BB-kräm just nu så hade jag köpt denna i fullstorlek. 
  • Comfort Zone Sacred Nature gommage, en peeling för kropp och ansikte. Runda korn som inte river så hårt, ganska glest mellan kornen och doftade svagt och lite naturligt. Helt ok, men inte bäst.

Inga kommentarer: