lördag 4 maj 2013

Ny L'Occitane-butik på Frölundatorg

I torsdags hade jag, och flera av de andra bloggtjejerna (och en blogghund!), förmånen att få besöka den nyöppnade L'Occitane-butiken på Frölundatorg. L'Occitane ligger brevid Lindex på nedervåningen i det stora köpcentrumet. Jag måste säga att det är en otroligt mysig butik som känns väldigt inbjudande.
Väl på plats bjöds vi på bubbel och chokladtryfflar och fick titta ordentligt på sortimentet. L'Occitane har underbara produkter och deras handkräm med sheasmör är den bästa jag någonsin provat. Andra storsäljare är deras Verbena- och mandelserier. Flera av de andra tjejerna är som galna i Verbena-doften, jag gillar den också!
Så roligt att mingla med tjejerna och verkligen nosa ordentligt på allt. Vi börjar känna varandra ordentligt nu och det är så kul! Vi fick med oss varsin påse med lite grejor att testa i lugn och ro hemma så det blir snart mer L'Occitane i bloggen.
L'Occitane har flera herrdofter och jag föll direkt för Verdon, en lätt och fräsch doft som funkar lika bra till tjejer som till killar. Tyvärr använder inte min sambo parfymer, annars hade jag köpt den, men jag slog istället till på duschkrämen i serien till honom. Han fyller nämligen år imorgon så jag hade en fin anledning att shoppa till honom. Jag är säker på att han inte läser bloggen så jag vågar skriva det här.

L'Occitanebutiken kommer definitivt att få besök av mig varje gång jag är på Frölundatorg framöver, vi fick lite förhandsinformation om att de kommer med en eller flera nya dofter under våren. De måste jag ju undersöka!

2 kommentarer:

Kajalpennan sa...

Det är sällan jag är avundsjuk på bloggträffar men den här hade jag mer än gärna gått på!

Kajalpennan sa...

Det är sällan jag är avundsjuk på bloggträffar men den här hade jag mer än gärna gått på!